איך הרווחתי 7000 שקלים בחצי שעה

מאת: גיא שרוני

שלום לכם. שמי גיא בן 28 מת"א ברמן במועדון מוכר תקופת זמן מכובדת מאוד, כשנתיים וחצי, וגולש רוח בזמני החופשי.

אני לא הולך לספר לכם על איך השתנו לי החיים ברגע או תובנה מטורפת שהבנתי, אני סך הכל בחור ממוצע שחי מיום ליום, אני לא הבן אדם הכי מחושב בעולם אבל גם לא פזרן גדול.

חי ממשכורת למשכורת כמו שאומרים, ותודה לאל אין תלונות.

אני כן יכול להגיד שכשעלה במוחי הג'וק להתחיל לימודים  עברה בי לרגע המחשבה על איך לעזאזל אני מצליח לחסוך סכום מינימלי שיתן לי אוויר לפחות לשנה הראשונה עד שאצליח לשלב בין הלימודים לעבודה ולשאר ההוצאות.

אבל הדחקתי את המחשבה כי כמו שהבנתם אני לא אחד כזה שניזון מדאגות ויש עוד יותר מחצי שנה עד ההרשמה ללימודים ויהיה בסדר כמו שאומרים.

"בשבת בבוקר בעודי מתארגן לגלישת צהריים בים הצצתי בתיבת המייל שם חיכה לי מייל מסביר פנים מאת הר הכסף.""

 

החיפוש הקצר שהוביל אותי למציאת הר הכסף

אז המשכתי בשגרה, עובד בלילות וגולש בימים, מדחיק את המחשבות לגבי העתיד. כמו שאתם יודעים הזמן לא עוצר גם אם מתאמצים מאוד ואפריל בפתח והמייל שלי מבשר לי חגיגית שהתקבלתי לקורסים שרציתי ויאללה הגיע הזמן להתחיל לשבת ולראות איך אני עושה את זה.

כן כן אני יודע שאני לא הבחור היחיד על הפלנטה הזאת שצריך ללהט בין לימודים לעבודה לחיים עצמאיים אבל עדיין זה הר די גבוהה שעלי לצלוח אז באיזה ערב נעים החלטתי לעשות חושבים עם עצמי, לחשב בדיוק את ההוצאות הצפויות לשנה הבאה ולראות איך אני מגרד מפה ומשם.

לא לקח לי הרבה זמן כדי לגלות שהמצב הפיננסי שלי לא מזהיר, אני לא במינוס ואפילו יש יתרה נחמדה בחשבון אבל זה אפילו לא חצי מהתשלום הראשוני של הסמסטר שלא נדבר על להשאיר חיסכון כמו שקיוויתי לפחות לחודשים הראשונים של הסמסטר.

יהיה בסדר הא? נזפתי בעצמי, נזכר בכל השנתיים האחרונות בהם חייתי בלי לחשוב, טס מטייל ואוכל בחוץ חופשי כאילו כל החיים אני אוכל לעבוד בלילות ולעשות משכורות שיאפשרו לי חיים כאלה, התגלגלתי עם המחשבות מנסה לא להיכנס ליאוש. סך הכל מצבי בסדר הרגעתי את עצמי, במקרה הכי גרוע אדחה את הלימודים בשנה ואתחיל לחסוך מעכשיו. השתעשעתי ברעיון אבל לגמרי לא הייתי שלם איתו.

בעומק ליבי ממש ציפיתי ללימודים, להכיר אנשים חדשים, להרחיב אופקים ולהרגיש שאני צועד קדימה ולא דורך במקום.

נזכרתי בפק"ם שההורים שלי עשו לי בבר המצווה ונשכתי שפתיים באכזבה קלה כשנזכרתי איך פדיתי אותו כשנכנס לי הג'וק של הגלישת רוח ונזקקתי לסכום גדול בשביל הקורס וכל הציוד הכי חדיש.

רגע אחד. נבטה בי מחשבה, אני עובד הרי יותר משנתיים במועדון, מקבל תלוש מדי חודש, אני לא סגור על זה אבל יכול להיות שצבור לי סכום כסף אי שם? זה נשמע לי הגיוני למדי והתחלתי להריץ באינטרנט מידע על חסכונות, הפרשות פנסיוניות על ידי מעסיקים ושאר ירקות.

 

החיפוש באינטרנט אחר הר הכסף שלי

מהטיול בגוגל הבנתי שהמעסיקים שלי במועדון אמורים להפריש לי סכום כל חודש מהמשכורת אבל כשבדקתי בתלושים לא ממש הבנתי מה הולך שם ואיך כל העסק הזה מתנהל.

המשכתי לגגל במרץ כשנתקלתי באתר ממשלתי בשם הר הכסף, צללתי לתוכו ואיששתי לעצמי את התובנה שיש מצב גדול שסכום כסף נאה למדי מחכה לי איפה שהו. בכל זאת עבדתי מעל לשנתיים וחצי והרווחתי סכומים יפים, שילמתי מיסים ובעצם הופרש למעני כל חודש סכום של כסף ע"י המעסיקים שלי. רק איפה הוא?

המשכתי לגגל במרץ את צמד המילים הר הכסף והתוודעתי לעולם שלם של מושגים שלא ממש יצא לי להיתקל בהם ביום יום. מסתבר שמיליארדי שקלים של הציבור מתגלגלים היום בכל מיני קרנות פנסיה וגמל וביטוחים שונים ואין להם דורש.

זה מטורף חשבתי לעצמי והמשכתי לקרוא בשקיקה על היוזמה החדשה של שר האוצר משה כחלון ומנהלת הלישכה דורית סלינגר.

מלאתי פרטים באתר הממשלתי וכססתי ציפורניים מחכה לתשובה האם אכן הר הכסף המיוחל ממתין לי אי שם.

שמעתי את המנוע של המחשב מתאמץ ונושף ותשובה לקונית צצה במרכז המסך.

לא נמצא עבורך כסף בקרנות השונות.

אוקי. זה מוזר חשבתי לעצמי, הרי ברור לי שהפרישו לי כסף, משהו פה לא מסתדר לי.

המשכתי ללמוד את הנושא במרץ, מעמיק את ידיעותי בנושאים שעד היום לא היה לי מושג בהם.

 

המשך החיפושים אחר הר הכסף

חדור מוטיבציה המשכתי לגגל את צמד המילים הר הכסף, קורא כתבות מאמרים ודעות של אנשים על הנושא, באחד התוצאות של החיפוש נתקלתי באתר צנוע למראה שנקרא אף הוא הר הכסף. הלוגו הממשלתי נעדר ממנו ולעומת זאת היה שם מספר טלפון לבירורים.

חייגתי מיד כמובן, מה יש לי להפסיד מלשמוע על כסף שבכל מקרה לא נמצא ברשותי כרגע.

 

חגית מהר הכסף והבשורה

שלושה צלצולים וקיבלתי מענה מחגית ששאלה אותי בקול נעים איך אפשר לעזור, שטחתי בפניה את הפרשיה ובמרכזה השאלה העיקרית, איפה לעזאזל הכסף שלי ולמה זה לא מופיע באתר הממשלתי, שמעתי את חגית מחייכת בצד השני וממתינה שאסיים לשפוך את טרונותי.

אתה לא הראשון שנתקל בזה ענתה כשסיימתי את המשפט האחרון.

זה מאוד פשוט המשיכה, מכיוון שאתה עדיין עובד והפנסיה שלך מופרשת כרגע היא עדיין לא מופיע באתר הממשלתי, אבל זה לא אומר שהיא לא קיימת. ברגע שתסיים את העבודה במועדון זה יעודכן באתר הממשלתי.

משהו רווח בי, והמשכתי לתחקר אותה בתקווה מחודשת, אז איך אני יודע כמה כסף הצטבר לי עד עכשיו או איך אני פודה אותו?

או, חייכה חגית, בשביל זה אנחנו פה – הר הכסף, משרד פרטי שנפתח כהמשך לרפורמה הממשלתית שהשירותים שהיא מספקת לא מלאים, אם תרצה להבין יותר ולקבל דו"ח מפורט של הר הכסף האישי שלך, אתה יותר ממוזמן להצטרף אלינו.

מה התהליך השבתי בחשש מסוים , מצפה לתשובה בנוסח של "אנחנו נבדוק ונביא לך את הכסף אבל ננקה נתח נכבד מהסכום".

זה מאוד פשוט חייכה חגית מעבר לקו, בעבור מאתיים חמישים שקלים שתשלם להר הכסף, תקבל דו"ח מפורט של הכסף שלך.

רגע רגע ניסיתי למצוא את הקאץ', את אומרת שאני משלם מאתיים חמישים שקלים לא משנה כמה כסף ימצא לי?

כמובן ענתה חגית.

לא היססתי לרגע, נתתי לה פרטי אשראי וחיכיתי בסבלנות.

בשבת בבוקר בעודי מתארגן לגלישת צהריים בים הצצתי בתיבת המייל שם חיכה לי מייל מסביר פנים מאת הר הכסף.

קראתי בשקיקה את הדו"ח המפורט וחיוך ענק נתלה לו בזוויות שפתי.

מעל לשבעת אלפים שקלים ממתינים לי שאפדה אותם. לא יכלתי לדמיין את אנחת הרווחה שנפלטה לי מהפה מבלי משים.

אמנם לא מילינור אבל סוף טוב – הכל טוב!

מיותר לציין את הגלישה הנהדרת שהייתה לי באותו יום, אני מצפה בכליון עיניים לתחילת שנת הלימודים.

כמו שכתבתי בהתחלה, לא באתי לשנות חיים או לשתף בתובנה מדהימה, פשוט תהיו ערים למה שמגיע לכם, כי לפעמים הר הכסף שלכם פשוט מתחבא מתחת לאף.

שלכם, גיא שרוני.

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן