המדריך המלא של הר הכסף

כולנו היינו רוצים לגלות ביום מן הימים את "הדוד העשיר" שהעניק לנו ירושה מכובדת. אך מה אם במקום להסתמך על מקרה נדיר כל כך, תוכלו לגלות מאגר כספים שלם שקיים לכם בעקבות חסכונות פנסיוניים וחשבונות בנק רדומים שנשכחו או שלא ידעתם על קיומם? על פי הערכות משרד האוצר, כ-15 מיליארד שקלים אבודים נמצאים בחשבונות בנק בלתי פעילים ובביטוחים בעלי מרכיב חיסכון – חלקם של אנשים שלא זכרו או ידעו על קיומם וחלקם שייכים לנפטרים. על מנת לגלות האם גם לכם קיים מאגר כספים שכזה, תוכלו להיעזר באתר הר הכסף הממשלתי מטעם משרד האוצר, המזהה חשבונות בנק רדומים, פוליסות ביטוח, קרנות פנסיה וקופות גמל אישיים. 

 

איפה הכסף שלי ולאן הוא נדד?

מהלך החיים עשוי לגרום לרבים מאיתנו "לאבד" כספים שונים. הדבר מתרחש בעת מעבר בין עבודות והחלפה של סוכן הביטוח המטפל, במעבר דירה, הגירה לחו"ל, שינויי מדיניות בקרב החברה המעסיקה, קרובי משפחה שנפטרו ועוד. אתר הר הכסף הפועל במקביל לאתר הממשלתי, יוכל לבדוק את זכאותכם לקבלת כספים אלה ולממש אותה. בראש צוות הבדיקות עומד מערך מקצועי ומוכשר שיבצע בדיקה מקיפה ויעדכן אתכם בנוגע לגובה הכספים האבודים והיכן הם נמצאים, האם מסלולי החיסכון הקיימים הינם אטרקטיביים במידה מספקת וכיצד תוכלו לממש את זכאותכם או להמשיך לחסוך באופן יעיל. 

כלל הכספים האבודים מקורם בהפקדות נשכחות. היורשים או המוטבים על פי חוק של כספים אלה לא תמיד מודעים לקיומם ומצב זה מאפשר לגופים הפיננסיים המחזיקים בהם לקבוע דמי ניהול גבוהים מאוד וליהנות מהון זמין ורב. על מנת למגר את מצב זה ולמנוע מהגופים השונים כמו חברות הביטוח, בתי ההשקעות והבנקים להחזיק בכספים "אנונימיים", יצר אגף שוק ההון במשרד האוצר את אתר "הר הכסף" שדרכו כל אדם יוכל לברר בנוגע לכספים שאולי קיימים לו ולפנות לגוף המתאים במטרה למטב את מסלולי החיסכון או להפוך את כספו לנזיל. 

 

כיצד משתמשים באתר הר הכסף הממשלתי?

בכניסה לאתר עליכם לבחור האם ברצונכם לבדוק חשבונות בנק רדומים או מוצרי חיסכון פנסיוניים וביטוחי חיים. בכל אחד מהמישורים ניתן לבצע עד 10 בדיקות בלבד לכל תעודת זהות. יש לבחור באחת משתי האפשרויות הקיימות: חיפוש כספים אישי או חיפוש כספים על שם נפטר ולהזין את פרטי תעודת הזהות ודרישות האבטחה. הנתונים העולים נשאבים ישירות ממאגרי הבנק וחברות הביטוח ומשקפים את סוג החיסכון הקיים ומיהו הגוף האוחז בכספים אלה. 

במידה והקמתם תוכנית חיסכון מסוימת לאחרונה שאיננה מופיעה באתר, ייתכן ועדיין לא התבצעה כריית פרטים עדכנית מטעם הגוף שבו נפתחה התוכנית והנתונים יתעדכנו תוך חודש וחצי לערך. במידה והנכם מודעים לחיסכון קיים של נפטר אך הוא איננו מופיע, מומלץ לבדוק את הנתונים המזהים שבידכם ולברר מול הגוף המתאים מיהו המוטב שעליו נרשם חיסכון זה. לעתים תגלו כי חיסכון מסוים נרשם על שם קרוב אחר כמו למשל בני הזוג של הנפטרים או קרוב משפחה חי אחר. יש לבדוק את הנתונים אם כך, על פי תעודת הזהות שלהם.

 

הר הכסף – מצאתי כסף אבוד! כיצד אדע אם יש לי זכאות למשוך אותו?

חברתנו תוכל לספק לך שירות מורחב לזה שמציע הר הכסף הממשלתי ולסייע לך בפניה לגוף האוחז בכספים. כל גוף פיננסי מחויב על פי החוק לענות לפניות בטווח זמנים סביר וייתכן שידרוש אישורים או מסמכים נוספים על מנת לבדוק את הזכאות או לטפל במשיכת הכספים. כאשר הפניה היא למשיכת כספים באופן ישיר, מחויבת החברה לספק מענה תוך ארבעה ימים לכל היותר. בנוסף, כאשר הדרישה היא להסיר את המידע הקיים באתר הממשלתי או להפסיק לבצע אליו העברת מידע עדכנית, תבוצע הדרישה בתוך חודש וחצי לכל היותר. 

 

כיצד ניתן לאתר כספים שנמצאים בחיסכון או חשבון בנק רדום בעזרת הר הכסף?

 

על פי תעודת זהות – יש להקליד את מספר תעודת הזהות (כולל ספרת הביקורת) ולמלא את תאריך ההנפקה המצוין על גבי התעודה. 

באמצעות אתר איתור כספים אבודים – האתר המבצע עבורכם את הבדיקה במלואה ומגיש לכם דו"ח נתונים והמלצות שבעזרתו תוכלו: לאתר כפלי ביטוח, להוזיל את דמי הניהול היקרים על חסכונות קיימים שאיש לא דרש בהם, להוזיל את ביטוח החיים, לנהל אפיקי השקעה, לבצע משיכת כספים, לייצר ביטוחים חשובים וליהנות מליווי אישי ומקצועי מתחילת הדרך ועד סופה. 

שימו לב, החיפוש באתר מוגבל ל -10 חיפושים בלבד. במידה ואתם לא מעוניינים שפרטיכם יופיעו באתר הר הכסף עליכם לפנות אל החברה המנהלת את הכספים במטרה שתסיר את פרטיכם מהאתר.

 

למשוך או להשאיר? "שאלת המיליון" שחשוב לענות עליה

"שאלת המיליון" בקרב אנשים שמוצאים להנאתם והפתעתם מקור כספים אבוד, היא האם להשאיר את הכסף ולבדוק אפיקי חיסכון להגדלת המאגר, או פשוט למשוך את הקיים ולהיפטר ממקום "האחסון" שלו? ובכן, ברוב המקרים המשיכה תהיה מלווה במיסוי כבד, בתנאים מסוימים וגם לא תועיל לכם עוד בעתיד כאשר תיקלעו לצרה. במילים אחרות, כאשר אתם מושכים את הסכום (במידה והנכם זכאים ורשאים לעשות זאת) אתם נותרים ללא גיבוי כלל. 

בכל מקרה, דמי הפנסיה ומוצרי חיסכון כמו קופות גמל נועדו לכם לתקופת הפנסיה, בה חייכם עומדים להיות בלתי צפויים לחלוטין. לכן מומלץ שתשתדלו להימנע ממשיכה מוקדמת של חסכונות אלה ו

 

להבטיח את הגב של עתידכם כמה שתוכלו. 

ועוד סיבה לשמור את הכספים עמוק בתוך מכשיר החיסכון: מכיוון שכל חיסכון מבוסס על צבירה מסוימת, ככל שהצבירה הולכת וגדלה, כך גם דמי הניהול יכולים להפוך לנמוכים יותר. אם תרכזו את כל כספי החיסכון הפנסיוני שנצברו תוכלו גם לשלוט בהם טוב יותר וגם לצבור עוד לקראת העתיד. בנוסף, אפשר לנייד את הכסף שלכם בין חברות ובאופן שבו ניתן להעביר למשל קופות גמל, ביטוחי מנהלים, קרנות פנסיה ועוד. 

אתם יכולים גם לבחור שלא להשאיר את הכספים במקומם ולמשוך אותם. זה בסדר גמור. לשם כך, חשוב מאוד להתעדכן בנושא החבות במס ולבדוק מולנו האם תוכלו לקבל פטור על מנת שכל הסכום במלואו יועבר אליכם. בנוסף נוכל לעזור גם במצב שבו המס כבר שולם וכעת בשל תנאים מסוימים יתברר כי מגיע לכם לקבל החזר מס. החזרי מס ניתנים עד שש שנים אחורנית כך שזכאותכם לא עומדת להתפוגג מהר והסכום ששולם יוכל עדיין לחזור אליכם, גם אם עבר זמן רב מהתשלום עצמו. 

נקודה חשובה: אם הנכם מעוניינים להסתיר או להסיר את החסכונות שלכם באתר מכל סיבה שהיא, תוכלו לפנות לגוף הפיננסי המנהל אותן ולבקש זאת באופן ישיר. בקשתכם תיענה בחיוב אך שום גוף פיננסי איננו מבצע זאת מיוזמתו ולכן דאגו להעביר את הבקשה מטעמכם לידיים הנכונות. 

ועוד אחת: אם אתם מחפשים כספים וחשבונות אבודים דרך הר הכסף של קרוביכם שנפטרו, עליכם להכין 

 

מראש כל דרך זיהוי רלוונטית כמו תעודת הזהות של הקרוב/ה, תעודת פטירה או תאריך פטירה התואם לתעודה זו. 

המדריך המלא של הר הכסף

 

מידע נוסף על הר הכסף

הרים של כסף

ברשותכם אני רוצה לפתוח את המאמר בשאלה : נניח שהיו מודיעים לכם שזכיתם ב 20,000 ₪ בלוטו ועל מנת לבוא ולקבל את הפרס עליכם פשוט

קרא עוד »
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן