הר הכסף המסלקה פנסיונית

אם יש לכם ביטוח כלשהו, או שאי פעם ביררתם בנוגע לתוכנית פנסיה חדשה או קיימת, נחשפתם בוודאי לביטוי בשם "המסלקה הפנסיונית". מדובר במערכת השייכת למשרד האוצר (מופעלת על ידי חברת סוויפטנס, השייכת ל-Ness טכנולוגיות) ובה נמצא כלל המידע לגבי חסכונות פנסיוניים השייכים לכל עובדי המשק בישראל.

 

אז מהי בעצם המסלקה הפנסיונית?

המסלקה הפנסיונית החלה לפעול בשנת 2013 מתוך שאיפה להציג פעילות ונתונים מדויקים לגבי בעלי חסכונות פנסיוניים ובעלי ביטוחים נלווים, לרבות שכירים ועצמאיים מכל סוג. היוזמה שהופעלה בשיתוף משרד האוצר ורשות שוק ההון לא התקבלה בזרועות פתוחות בקרב מומחים בתחום הפיננסי והביטוחי ורבים האמינו שהיא אף תסכן את בטחונם האישי של החוסכים. למרות זאת, המסלקה הפכה לכלי חיוני ומשמעותי מאוד בענף הביטוח ומרכזת מידע של יותר ממאה בתי השקעות וחברות ביטוח שונות.

 

נתונים המופיעים במסלקה

במסלקה נמצא מידע בנוגע להפרשות כספים לטובת חסכונות כמו קרן פנסיה, ביטוחי מנהלים, ביטוחי חיים, קופות גמל, קרנות השתלמות ועוד. המערכת משמשת את סוכני הביטוח לשיקוף מידע על המבוטחים שפונים אליהם ומציגה את הסכום הצבור בכל חיסכון קיים, את גובה דמי הניהול, התשואות, הכיסויים הקיימים ועוד.

 

איך ניתן לקבל נתונים מתוך המערכת?

את המידע מתוך המסלקה הפנסיונית אפשר לקבל רק על ידי רישום וקבלת קוד מיוחד, המאפשר להגיש בקשה לקבלת מידע על חסכונות קיימים. לפיכך, "האזרח הפשוט" לא יכול לגלוש במערכת המסלקה סתם כך ויצטרך לעבור הליך פורמלי לצורך קבלת האישור, בהתאם לתקנות משרד האוצר. מרגע שהוגשה בקשה, היא תועבר אוטומטית לכל חברות הביטוח ובתי ההשקעות שנמצאים במסלקה ותאושר תוך כשלושה ימים.

הליך הצפייה בנתוני המסלקה מביא לכך שבעלי העניין שלה הם בעיקר סוכני הביטוח עצמם, או הגופים המוסדיים במדינה. אם תרצו לקבל הצעה בנוגע לחסכונות הקיימים ואפשרויות הביטוח העומדות לרשותכם, תתבקשו להמציא לסוכן הביטוח (או כמובן, חברת הביטוח) ייפוי כוח מלא וחתום.

 

לא רק מידע, אלא גם סליקה

השם של המסלקה הפנסיונית, נגזר דווקא מיכולתה לא רק להציג מידע, אלא גם לסלוק כספי ביטוחים ופנסיה מטעם המעסיקים. כל פעולה שמתבצעת דרך המסלקה, כולל העברת מסמכים או כספים היא פעולה בתשלום, שהתעריף עבורה הוא אחיד ונקבע על ידי משרד האוצר בלבד.

 

איתור כספים אבודים וחסכונות ביטוחיים

בשלב חיים מסוים, שמו של כל אדם יעבור במסלקה הפנסיונית. בין אם במטרה להבין מהם החסכונות הצבורים ובין אם לצורך ביצוע פעולה מסוימת. כדי לבצע את הפעולות המתאימות למבוטח, מומלץ לפנות לחברת ביטוח שבה פועלים סוכני ביטוח ויועצים פנסיוניים מנוסים מאוד.

המומחים יוכלו לבצע מגוון רחב של פעולות הודות למידע מהמסלקה: לאחד חסכונות פנסיוניים מעבודות קודמות, לעבור בין קופות, להקים פוליסת ביטוח חדשה ועוד. הסוכנים יוכלו לבדוק את המידע ולהתאים כל פעולה עתידית לצרכיו של המבוטח, מתוך מטרה לספק לו את הביטוח הרלוונטי ביותר עבורו. עם הגעה לגיל הפרישה, יוכל סוכן הביטוח לפעול לטובת המבוטח שלו כדי לקבל את דמי הפנסיה שמגיעים לו.

 

האם יש לכם כספים אבודים?

כל אחד ואחת מאיתנו עשויים בשלב מסוים לגלות על חיסכון מסוים ששכחנו ממנו, או שאפילו לא ידענו לגביו. כך למשל תוכלו לגלות לפתע שיש לכם חיסכון שפתחו לכם ההורים בעבר, או שהיה לכם חיסכון מסוים בחשבון בנק ישן. הבנקים לא ששים להעביר את המידע הזה ללקוחותיהם וגם חברות הביטוח, לא בהכרח בודקות מה תרצו לעשות עם קופת הגמל הישנה שלכם מהעבודה הקודמת. לכן המסלקה הפנסיונית היא כלי חיוני לבדיקת כספים אבודים ובאמצעותה תוכלו להבין מה קיים לכם וכיצד לפעול הלאה לטובת משיכת הכספים או העברתם לקופות ותוכניות מתאימות יותר.

 

עד כמה מוגן המידע בתוך המערכת?

כל המידע שנמצא בתוך המסלקה הפנסיונית נחשב לחסוי ומוגן. המערכת מכילה הגנות אבטחה מתקדמות ביותר, שכוללות בין היתר מחיקה ואיפוס נתונים אחת למספר ימים. באופן הזה, גם אם חלילה תתקיים פריצה למערכת, לא יהיה ניתן לשלוף ממנה נתונים מעודכנים והיא תפעיל הגנות מתאימות שיקשו עוד יותר על כל ניסיון להשתמש במערכת.

המערכת לא חושפת בין היתר כל מידע שקשור לאנשים שביצעו בה חיפוש. משרד האוצר שואף להגן ככל האפשר על הפרטיות האישית של כל אדם והמערכת עושה זאת באמצעות אימות המתרחש במספר דרכים אפשריות. אם בוצעה פעולת סליקה במערכת דרך כרטיס אשראי, הנתונים ייבדקו כאשר הזיהוי יחול במקביל גם לפי תעודת הזהות והתאמתה לנתונים במערכת רשות האוכלוסין.

 

כמה עולה שימוש במסלקה הפנסיונית?

השירות שמספקת המסלקה כרוך בעלות כספית, שאותה מעביר סוכן הביטוח דרך המערכת. מדובר בעמלה מסוימת שקובע משרד האוצר ובהתאם לכל פעולה. חשוב לציין שכל אינפורמציה שמוזרמת לתוך המסלקה נחשבת לפעולה שבוצעה על ידי גורם מקצועי ומורשה. יחד עם זאת, המערכת איננה בודקת זאת באופן אישי מול כל פעולה.

 

הר הכסף הפרטי – בודקים עבורכם את כל המידע

מאחר והמערכת עצמה משקפת נתונים בלבד ואיננה מייעצת כלל, מי שאמון על מתן המידע המקצועי והמקיף, לרבות ייעוץ אישי הוא כמובן חברות הביטוח עצמן. כל חברת ביטוח תוכל לגשת עבורכם למסלקה הפנסיונית ולשלוף נתונים, שלפיהם תוכל לספק לכם המלצות מתאימות. הצפייה ב"תמונת המצב" שבמסלקה, תאפשר לסוכן הביטוח לספק לכם המלצות מתאימות לגבי הביטוחים הקיימים ודמי הניהול ולספר לכם על אלטרנטיבות שיאפשרו לכם לחסוך תוך קבלת כיסוי רלוונטי יותר.

 

ייעוץ מקצועי ומקיף

ייתכן שכרגע אתם צעירים והפנסיה עוד רחוקה מכם. ייתכן שאתם אפילו בטוחים מאוד שאין לכם שום חיסכון או ביטוח ששכחתם מקיומם. אלא שאת תכנוני הגיל המאוחר, תמיד חשוב להתחיל מוקדם. במובן הזה, אפשר אפילו להקביל את המחשבה על הפנסיה לשמירה על התזונה הנכונה והבריאה לאורך החיים.

בשני המקרים, חוסר השמירה והיעדר הבנת המצב יקשו עליכם בגילאים מאוחרים. לכן, כדי שתוכלו לצאת לגמלאות ולהבטיח לעצמכם עתיד טוב יותר, רצוי לפנות כבר עכשיו לאתר הר הכסף הפרטי ולבדוק דרכנו את הדרכים האופטימליות לחיסכון.

 

קצת על הר הכסף הפרטי

הר הכסף הפרטי הוקם לא רק במטרה לשקף את נתוני המסלקה ללקוחות, אלא בעיקר כדי לייעץ להם על סמך המידע המוצג במערכת. לרשותנו אנשי מקצוע בעלי רישיון ורמת מומחיות ענפה במיוחד, שצופים בנתונים ומספקים המלצות פרקטיות לגבי החסכונות והביטוחים הקיימים, דמי הניהול והכיסויים. באמצעות הר הכסף הפרטי יתאפשר לכם לחסוך ולצבור כסף רב בהרבה מכאן והלאה, תוך ראייה עתידית לחיים נוחים והזדקנות בכבוד.

זכרו שגם לסכום ההפרשה החודשי לפנסיה קיימת חשיבות גדולה בעתידכם. ככל שתחסכו סכום גבוה יותר, כך בפרישתכם תקבלו סכומים גבוהים יותר. כחלק בלתי נפרד מתפקידם של היועצים המומחים שלנו, הם מספקים את כל ההמלצות הנדרשות שיעזרו לכם להגדיל את החיסכון החודשי ולתחזק "גב" פיננסי משמעותי יותר לצרכים עתידיים.

אם אתם מעוניינים לאתר כספים אבודים או חסכונות מן העבר, אין צורך שתתרוצצו בין חברות הביטוח השונות. באמצעות בדיקת הר הכסף המסלקה הפנסיונית, תוכלו לקבל את מלוא הנתונים לגבי חסכונות קיימים וישנים, בתוספת ייעוץ מקיף שיעזור לכם לייעל את הקיים. לכל שאלה וקבלת מידע, תוכלו להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם בשמחה.

הר הכסף במסלקה הפנסיונית

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן