הר הכסף היעדר תביעות

אחרי הרפורמה המבורכת של הר הכסף והר הביטוח שמאפשרים לאזרחים לקבל מידע על כספים וביטוחים שקיימים להם באופן מקוון ומהיר, מתאפשר לראשונה גם לקבל ישירות את מסמך העדר התביעות מחברת הביטוח – דו"ח שעד כה נשלח למבוטחים רק דרך הדואר והקשה מאוד על ביטול פוליסת החובה או מעבר לחברת ביטוח אחרת. לשם מה בדיוק נועד הדו"ח? מדוע הוא חשוב? וכיצד מפיקים אותו ושולחים לחברת הביטוח החדשה? כאן תמצאו את כל התשובות על הר הכסף היעדר תביעות.

 

הר הכסף היעדר תביעות – מהו דו"ח העדר תביעות מחברת הביטוח? 

מסמך היעדר תביעות הוא דו"ח רלוונטי לתהליך החידוש או הרכישה של פוליסת ביטוח הרכב. במסמך זה נמצאת היסטוריית התביעות שקיימת למבוטח עד שלוש שנים אחורנית, בביטוח החובה וביטוח צד ג'. אם המסמך לא מציג תביעות משלוש השנים האחרונות, המבוטח יוכל ליהנות מהנחה ותנאי פרמיה טובים יותר, משום שנחשב לנהג יותר זהיר או לנהג שכנראה לא יתבע גם בשלוש השנים הבאות את הביטוח. לראשונה החל משנת 2020, יכולים המבוטחים להפיק בעצמם את הדו"ח דרך אתר הר הביטוח, לעיין בו לפני העברתו וגם לשלוח אותו ישירות לחברת הביטוח החדשה, מבלי להמתין לחברה הישנה שתשלח לכם אותו. זה הזמן לגלות איך משתמשים באתר הר הביטוח כדי להפיק דוח העדר תביעות ובחינם:

 

איך מפיקים דו"ח העדר תביעות באתר הר הביטוח?

משרד הביטוח מפעיל את אתר הר הכסף, שבו ניתן למצוא כספים אבודים ואת אתר הר הביטוח, שבו ניתן לאתר ביטוחים קיימים ולהימנע מכפל ביטוחי. אתר "הר הביטוח" מסייע לכל מבוטח לצפות באופן מהיר וחינמי לדעת אילו מוצרי ביטוח יש ברשותו, היכן הוא מבוטח וכמה הוא משלם על כל מוצר ביטוחי. כדי להיכנס לאתר נדרש הליך זיהוי מהיר מבוסס תעודת זהות בלבד. לאחרונה הוסיף משרד האוצר גם את האפשרות להפיק דו"ח העדר תביעות בקלות ובמהירות. כעת נסביר איך מפיקים את המסמך שלב אחר שלב:

לאחר הכניסה להר הביטוח, יש ללחוץ על "חיפוש ביטוחים על שמי"". לאחר מכן תתבקשו למלא את פרטיכם: מספר תעודת זהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות, למלא את העיגולים המתאימים לגבי הנפקת דרכון ויציאה מהארץ בשלוש השנים האחרונות, למלא את חלונית האבטחה ולאשר הסכמה לתנאי השימוש על ידי לחיצה על הריבוע המופיע לצד הטקסט. בסיום, יש ללחוץ על "צפייה בתיק הביטוחי".

הלחיצה תעביר אתכם למסך הר הביטוח האישי שלכם ובו ביטוחים מתחומים שונים שקיימים לכם. כדי להגיע למסמך היעדר התביעות, עליכם ללחוץ על "עבר ביטוחי לרכב" שמופיע בעיגול המרכזי במסך. במסך הבא, יש להקיש את מספר הרכב הרלוונטי ובסיום על "הפק דוח". במסך שיופיע לאחר מכן תוכלו לצפות בדוח העדר התביעות באופן מסודר.

מכאן באפשרותכם לשלוח ישירות את הדוח לחברת הביטוח הרלוונטית. כדי לעשות זאת, לחצו על אייקון המעטפה שנמצא בחלק העליון במסך. הלחיצה תעביר אתכם לחיפוש החברה המתאימה מתוך מאגר כל החברות הקיימות. בחרו את החברה המתאימה מתוך הרשימה ולחצו על שליחה. זהו! זה הכל! הדו"ח מגיע באותו הרגע לחברת הביטוח. 

 

הר הכסף היעדר תביעות – יש גם דרכים נוספות להפקת הדוח

 

דרך הדואר מטעם חברת הביטוח הנוכחית 

חברות הביטוח עצמן מעמידות לרשותכם את האפשרות לקבל את מסמך היעדר התביעות משלוש השנים האחרונות בגין הביטוח שקיים לכם. תוכלו ליצור קשר עם חברת הביטוח שלכם בכל אמצעי ולבקש שישלחו אליכם את הדוח. המסמך יישלח אליכם דרך הדואר, אם כי חשוב לציין שהוא אמור להישלח אליכם בכל מקרה, לקראת סיום שנת הביטוח עצמה וחידוש הפוליסה. 

 

דרך סוכן הביטוח

אם אתם מבוטחים אצל סוכן ביטוח מסוים, הרי שכחלק ממערך השירות שלו עבורכם הוא יוכל להפיק עבורכם את הדו"ח ללא שום פעולה מצידכם. רצוי לבקש מהסוכן להפיק לכם את מסמך העדר התביעות כגורם המקצועי המטפל בכם, שאף יכול לפעול בדרכים רבות ומטיבות כדי לחסוך בביטוח החדש, גם אם התקיימו תביעות בשלוש השנים האחרונות. 

 

למה חשוב שהמבוטחים יפיקו בעצמם את הדו"ח?

כל עבר ביטוחי שמתייחס לשנה החולפת ולשנתיים שקדמו לה נשלח למבוטח בצורה מסודרת עם סיום שנת הביטוח הנוכחית. בדו"ח נמצאים פירוט התביעות שהתקיימו או העדר תביעות. חברת הביטוח ששולחת את הדו"ח למבוטחיה, משתמשת בבירוקרטיה מסורבלת ואיטית כדי לעשות זאת באופן רשמי דרך הדואר. לאור הבעיות הקיימות בשימוש בדואר, מבוטחים רבים מקבלים את היסטוריית התביעות בשלב מאוחר מאוד ואפילו בדיעבד. ידוע גם שקיימים אנשים רבים שהמעטפה שלהם פשוט לא הגיעה ליעדה כלל. 

השיטה גרמה לכך שכל מבוטח שמעוניין בהנחה ברכישת הפוליסה בשל העדר התביעות, היה צריך להמתין לקבלת הדו"ח ולשמור אותו במשך שלוש השנים הבאות. לחילופין, היה עליו לבקש העתק מכל חברת ביטוח שבה היה מבוטח במשך שלוש השנים האחרונות. אם זהו המצב, המבוטח נאלץ ליצור קשר עם כל חברה שביטחה אותו ולבקש ממנה את העתק המסמך. 

 

הציבור התלונן, האוצר תיקן

בעקבות הצפה של פניות לרשות שוק ההון, התברר כי אחוז ניכר מהמבוטחים פשוט לא הצליחו לקבל את המידע הנדרש על היסטוריית התביעות שלהם מחברת הביטוח או מסוכן הביטוח. כתוצאה מכך, הם נאלצו לחתום על פוליסות ביטוח יקרות יותר מידי שנה. גרוע מכך – כל המבוטחים שהיו מעורבים בתאונה ותבעו את הביטוח, נאלצו להסתפק בפיצוי מופחת מהחברה המבטחת, מכיוון שלא העבירו אליה את דו"ח התביעות שלהם. 

כתוצאה מהבעייתיות שנגרמה עד כה בסוגיית העדר התביעות, הוחלט שכל מבוטח יוכל להשתמש במערכת הר הביטוח על מנת לצפות בדו"ח בעצמו, באופן דיגיטלי, מהיר, שקוף ומדויק. המערכת מאפשרת למבוטח לשלוח את טופס העדר התביעות שלו לחברת הביטוח בה הוא חפץ וליהנות מההנחה והתנאים אותם הוא אמור לפי מדיניות חברות הביטוח השונות לקבל. 

מומחים בתחום צופים שהמהלך יחזק בשנה הקרובה גם את חברות הביטוח הדיגיטליות (חברת ליברה וחברת WeSure), כך שההצטרפות אליהן תהפוך לקלה ונוחה יותר. בקרוב צפויה להתקיים גם הוראת חוק נוספת ומוצלחת במיוחד, לפיה כל מבוטח יוכל לקבל דיגיטלית את תעודת ביטוח החובה שלו. הדבר יאפשר לציבור הנהגים גם לבטל את תעודת הביטוח בצורה פשוטה במיוחד ולקבל את כספם במהירות בחזרה, אם יחליטו למכור את הרכב או לבטל את הפוליסה. 

 

האם ניתן להשיג באתר הר הכסף היעדר תביעות?

למרות השם הדומה, חשוב להבדיל בין אתר הר הכסף ואתר הר הביטוח – שניהם מוצרים ממשלתיים שמציגים חשבונות, פוליסות וכספים באופן שונה. הר הכסף נועד לשם איתור כספים קיימים שהצטברו בקופות שונות כמו: חיסכון בנקאי, קרן פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל, ביטוחי חיים ופוליסות ביטוח למקרה מוות. איתור הכספים יכול להתבצע על שם המחפש או על שם קרוב משפחה מדרגה ראשונה. 

לעומת זאת, אתר הר הביטוח מספק מידע על כלל הביטוחים שקיימים לאדם המבוטח בלבד: ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות, ביטוח דירה וגם ביטוח הרכב. 

אתרים אלה זמינים לצפייה חופשית, קבועה ואישית ומאפשרים לציבור להתוודע למוצרים חשובים שנרכשו על ידו בתקופות חיים שונות ולקבל עליהם מושג, מידע וכמובן החלטות מושכלות. אם אתם מעוניינים לצפות במסמך העדר התביעות שלכם ולוודא שאין לכם תביעות קודמות, תוכלו לעשות זאת כבר עכשיו בקלות וללא מאמץ, על ידי מספר לחיצות פשוטות. 

 

הר הכסף

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן