הר הכסף 2 – הר הכסף מגיע גם לחשבונות הבנק שלכם

הר הכסף, הר הכסף 2 – מה כל זה אומר בכלל? אתם כנראה לא מטפסי הרים וכל השמות האלה עשויים לבלבל אתכם. אז נעשה לכם סדר כי הר הכסף הוא שירות חשוב שיכול להשפיע על קבלת ההחלטות שלכם בכל מה שקשור לתכנון והתנהלות פיננסית.

הר הכסף – איך זה התחיל?

הר הכסף הוא מיזם ממשלתי שהושק בשנת 2013 ומטרתו הייתה להעלות את המודעות בקרב הציבור לחיסכון הפנסיוני ולהקנות לו יכולת איתור כספים בצורה יעילה ומהירה. כיום, הר הכסף מהווה את השלב הראשוני המומלץ לפני ביצוע פעולות או קבלת החלטות שונות בנוגע לחסכונות הפנסיוניים.

באמצעות השירות של הר הכסף החוסך יכול להנפיק דו"ח המפרט את כלל החסכונות הפנסיוניים הרשומים על שמו לאחר הזנת מספר פרטים מזהים. הלכה למעשה, השירות מאפשר לחוסכים לאתר כספים שהם לא ידעו עליהם הנמצאים בקופות הגמל וקרנות הפנסיה וגם בביטוחי חיים עם רכיב חיסכון הידועים בשם ביטוחי מנהלים. עברתם בין עבודות? יש סיכוי סביר שהופקדו לכם כספים פנסיוניים ששכחתם מהם. קרוב משפחה נפטר? יכול להיות שאתם זכאים על פי צו ירושה לכספים שנצברו על שמו.

הר הכסף 2 – מה זה בעצם?

בשנת 2016 הורחב שירות הר הכסף גם לאיתור כספים שאינם פנסיוניים. המיזם זכה לכינוי הר הכסף 2 וכיום הוא הוטמע בשירות הר הכסף. אם בגרסה הקודמת הר הכסף איתר חסכונות פנסיוניים בלבד, כיום השירות מאפשר לאתר חשבונות בנק ופיקדונות רדומים או אבודים. אלה חשבונות ופיקדונות שלא נעשתה בהם פעילות מעל לעשרה חודשים והבנק מחויב לנסות וליצור קשר עם בעליהם כחודשיים לפני פירעון הפיקדון.

מסתבר שיש לא מעט חשבונות ופיקדונות רדומים בישראל, מעל לחצי מיליון חשבונות ובשווי מוערך של מיליארדי שקלים. איך זה יכול לקרות? זוכרים את הסבתא שפתחה לכם קופת חיסכון לבר מצווה? ההורים שפתחו חשבון על שמכם בגיל 16? ואולי בכלל אתם זכאים מתוקף ירושה לחשבון של אדם שנפטר? כפי שניתן להבין ישנם לא מעט תרחישים בהם בעלי חשבונות "נרדמים" בשמירה.

הר הכסף – שירות חשוב ומשפיע

החשיבות של שירות הר הכסף היא בהשפעה הפוטנציאלית שלו על קבלת ההחלטות הפיננסיות משני היבטים עיקריים. האחד הוא סכום כסף שאתם זכאים לו שלא ידעתם עליו, ומטבע הדברים יכול להשפיע על מיני החלטות פיננסיות. והשני הוא מן הכיוון ההפוך, כלומר, חשבון ביתרה שלילית, או חשבון שעבורו נגבות עמלות מסוימות עלול ליצור חוב לאורך השנים ובגינו כמובן גם ריביות.

לסיכום, הר הכסף הוא תהליך איתור כספים פנסיוניים וחשבונות בנק או פיקדונות מהיר ויעיל. באמצעות הדו"ח שיופק לכם תוכלו לפנות ישירות לגופים המנהלים או להעביר את המידע לסוכן הביטוח או היועץ הפנסיוני כך שיוכלו לוודא שהחסכונות שלכם נמצאים במקומות שתואמים את הצרכים שלכם.

 

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן