מציאת כספי פיצויים

אורח החיים הדינאמי וההתנהלות היומיומית שלנו מאופיינים בשינויים תדירים אשר יש להם השפעה על העולם הפיננסי שלנו. בתוך כך, לעיתים, נסיבות החיים מובילות אותנו לניתוק קשר עם נכסים פיננסים השייכים לנו. כספי הפיצויים המגיעים לנו בגין שנים של עבודה הינם דוגמה לנכסים פיננסיים כאלו. מהי הסיבה לכך שאיננו מצליחים לשמר את הקשר הרציף עם כספי הפיצויים שלנו, ומה ניתן לעשות על מנת לאתר כספי פיצויים המגיעים לנו? התשובות במאמר הבא.

מדוע אנו מאבדים קשר עם כספי פיצויים?

ישנן לא מעט סיבות לכך שבמהלך החיים איננו מצליחים לעקוב באופן שוטף ותדיר אחר החסכונות שברשותנו, ובפרט, כספי הפיצויים המגיעים לנו על פי חוק. הנה כמה מן הסיבות העיקריות:

 

מודעות חסרה בנושאים פיננסיים

לא מעט אנשים אינם מתעניינים באופן שוטף בזכויות הפיננסיות המגיעות להם, מאחר שלתפישת עולמם מדובר בנושאים סבוכים שנדרשת התמקצעות על מנת להבין בהם. במקרים כאלו, לא מושקעים משאבים כלשהם, לתקופות זמן ארוכות, על מנת למפות את תמונת כספי החיסכון והפיצויים המגיעים לחוסך.

 

מעבר בין עבודות

מעבר בין עבודות הינה סיבה נפוצה לאיבוד קשר עם כספי הפיצויים. במקרים כאלו, לעיתים מציע מקום העבודה החדש הסדרים נוחים מול קופות וקרנות שונות המנהלות את כספי הפיצויים, והעובד, שעסוק וטרוד בעניינים הקשורים במעבר בין עבודות, לא תמיד טורח לעדכן את מקום העבודה על קיום קופות וקרנות שנמצאות ברשותו ואליהן הוא מבקש להפקיד את הכספים השונים. במקרים כאלו, כספים שהופקדו לעובד על ידי המעסיקים הקודמים אינם ממופים על ידו, ובמקרים רבים נזנחים.

שינויים במבנה חברות הביטוח

השנים האחרונות מתאפיינות בשורה של תמורות בעולם הביטוח, כאשר מבוצעות מעת לעת רכישות, ומתקיימים מיזוגים בין חברות שונות. תהליכים אלו מייצרים לעיתים גם מיתוג חדש, אשר קשה לחוסך שהמודעות שלו לנושא ממילא לא גבוהה במיוחד, לעקוב אחריו.

 

כספי פיצויים – עדכונים טכנולוגיים 

אם בעבר אתרי האינטרנט של הבנקים היו מורשים להציג חלק מן הקופות והקרנות בהן לחוסך קיימות זכויות, הרי שכיום, משהדבר אינו אפשרי, קיים פוטנציאל לא מבוטל לאיבוד הקשר עם הכספים האלו, בין השאר בשל העדר שם משתמש וסיסמה לאתר חברת הביטוח, החלפת כתובת או טלפון, אשר מקשה על איפוס סיסמאות או יצירת משתמש חדש ועוד.

 

כספי פיצויים – החלפת סוכן ביטוח

גם אירוע של החלפת סוכן ביטוח שמתווך בין החוסך לחברות הביטוח השונות עלול לגרום לאיבוד הקשר עם כספי הפיצויים. במקרים כאלו, חשוב יהיה לבצע מיפוי ותיעוד מסודר של כלל המידע הקיים טרם ההתקשרות מול סוכן ביטוח חדש.

 

ליקויים בתהליך התיעוד של המעסיק

סיבה נוספת לניתוק הקשר בין החוסך לכספי הפיצויים שלו היא סטנדרט נמוך של תיעוד כספי הפיצויים המופקדים לזכותו של העובד על ידי המעסיק. במקרים כאלו, עובד אשר בוחן את תלוש המשכורת שלו, עלול שלא למצוא בו את הפרטים המדויקים אודות הפוליסות והחסכונות שברשותו.

 

משיכה לא מלאה של כספי הקופה

עובד אשר בחר למשוך בעבר רק חלק מכספי הפיצויים שהיה יכול למשוך על פי הסטטוס האישי שלו, עלול לאבד במקרה זה את הקשר עם יתרת כספי הפיצויים, כתוצאה ממיפוי חלקי ולא של

ם של יתרת הכספים העומדים לרשותו.

 

איך ניתן למצוא את כספי הפיצויים המגיעים לנו?

איתור כספי פיצויים המגיעים לחוסך מתאפשר במספר דרכים:

 

שימוש במסלקה הפנסיונית

מערכת מידע שתאפשר לכם, בעלות של 20 ש"ח, לקבל מידע אודות כספי חיסכון פעילים ומוצרי ביטוח שונים שברשותכם. תהליך קבלת המידע אורך מספר ימים ובסיומם יהיה לכם מיפוי מלא של תמונת המצב שלכם.

 

שימוש במנוע לאיתור חסכונות לא פעילים

אתר הר הכסף הוקם על ידי רשות שוק ההון והוא מאפשר לאתר חסכונות לא פעילים, ללא תשלום.

 

כבפי פיצויים – עיון בדוחות הנשלחים בדיוור ובתלושי שכר

דרך נוספת לאתר כספים השייכים לכם ואשר מנוהלים בקופות ובקרנות שונות היא באמצעות בחינת תלושי השכר והדוחות התקופתיים הנשלחים לביתכם.

מבוך

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן