סכום קטן שעושה הבדל גדול

דויד

דויד שרון

קוראים לי דויד שרון ואני סטודנט למדעי המחשב באוניברסיטת חיפה. ברור לי שאני לא באמת הסטודנט היחיד שרץ כל היום בין האוניברסיטה, החיים הפרטיים, העבודות ומכון הכושר, אך האמת היא שלפעמים זה מעייף. אני גם מרגיש שעכשיו זה הזמן שלי לחיות, כי הרי כבר לא אהיה יותר בן 27 בחיים האלה, אבל איך אני מוצא לזה כמה שעות בשבוע? אחרי הסמסטר האחרון של השנה הזאת הרגשתי כל כך עייף שהדבר היחיד שיכולתי לחשוב עליו הייתה חופשה. לא התכוונתי למשהו מפואר כמו חופשה של חודש בתאילנד, כי האמת היא שגם חופשה של שבוע בקפריסין או יוון הייתה יכול להיות נפלאה עבורי. עם זאת, בשנייה שבדקתי מה קורה בחשבון הבנק שלי הבנתי שזה לא יהיה כל כך פשוט, כי איך אני מארגן חופשה כזאת מאלף שקל שמחכים לי בחשבון?

"הדבר היחיד שהיה חסר לי זה לאתר את אותו כסף ואולי בכל זאת לצאת לחופשה החלומית שלי!"

 

רגע לפני הייאוש מגיע זיק של תקווה

אני זוכר שישבתי מול המחשב מיואש, כי איך יכול להיות שאני בחור רציני, עובד, לומד משתדל ובסופו של דבר אין לי שקל לפנק את עצמי עם חופשה טובה? זה נכון שאני לא בורגני ועוד לא עובד בהייטק כבר הרבה שנים, אבל זו לא באמת הייתה נראית לי דרישה מוגזמת מידי מהחיים – לצאת לנופש, לחדש את הכוחות ואז לחזור לשגרה. רגע לפני שהתייאשתי לגמרי נזכרתי ששמעתי על היוזמה של משה כחלון ודורית סלינגר והיה נדמה לי שקוראים ליוזמה הזאת "הר הכסף". לא זכרתי בדיוק במה דברים אמורים אך כבר בשיטוט הראשוני שלי בגוגל הבנתי שבעצם המטרה של היוזמה היא לאתר כספים של פנסיות וקופות גמל לעובדים. התחלתי לחשוב שאומנם אני כולה בן 27, אך במהלך השנים יצא לי לעבוד בלא מעט חברות שעוסקות בתחומים שונים, תמיד קיבלתי תלוש משכורת מסודר וזה אומר שבטח הופרשו לי כספים לפנסיה! עכשיו, על פי "הר הכסף", הדבר היחיד שהיה חסר לי זה לאתר את אותו כסף ואולי בכל זאת לצאת לחופשה החלומית שלי!

 

החברה הפרטית שנתה לי שירות מושלם

תוך כדי החיפושים שלי התחלתי להתלהב ושוב לדמיין את עצמי שותה בירה על הים, רואה נוף יפה ושוכח את כל המבחנים והלחצים. זה גם היה הזמן שבו הבנתי שיש עוד חברה פרטית שקוראים לה "הר הכסף" והיא למעשה נותנת שירות המשך לרפורמה המבורכת של הממשלה. דיברתי עם החברה ומייד העניין שלי התחיל להיות מטופל כך שההתלהבות מהחופשה שפתאום שוב נראתה אפשרית עלתה. האמת היא שהחברה הפרטית הזאת נתנה לי שירות כל כך טוב עד כי תוך כמה שבועות בודדים הכסף הועבר ישירות לחשבון שלי! זה נכון שלא מדובר על סכום ענק, אך לבחור כמוני 10,000 ₪ זה בדיוק מה שהיה נחוץ וכך יצאתי לי לחופשה מקסימה שבה גם הכרתי את מי שהיום היא אשתי.

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן