איתור כספים אבודים חינם

כסף אבוד פירושו סכום צבור שנותר ללא דורש, מכיוון שבעליו שכח מקיומו, איננו מודע לקיומו או נפטר למרבה הצער והותיר מאחור את כספו. על פי ההערכות במשרד האוצר ורשות שוק ההון, קיימים למעלה מ-10 מיליארד שקלים אבודים בכל חברות הביטוח, קרנות הפנסיה, קרנות ההשתלמות וקופת הגמל שטרם נדרשו.

 

למה שיהיה לי כסף אבוד?

ייתכן שיש לכם כסף אבוד כתוצאה מפעולות שננקטו בעקבות וועדת בכר, בה הוחלט שניהול כל קופות הגמל וקרנות ההשתלמות יועבר לחברות הביטוח ובתי ההשקעות השונים.

 

כסף אבוד באחת החברות הקיימות

ולכן – אם בעבר פתחתם קופה על שם הילדים, התגוררתם תקופה בחו"ל, הוריכם נפטרו ואתם יורשיהם או המוטבים לכספי הפנסיה וקופות הגמל שלכם, יש לכם כעת או בעבר מעסיק שביצע טעות בהפרשות לפנסיה, החלפתם מקומות עבודה לאורך השנים מבלי להעביר את כספי הפנסיה וקופות הגמל למקום החדש, פתחתם קופה ונטשתם אותה עם הזמן – כנראה שיש לכם כסף אבוד באחת החברות הקיימות.

 

כיצד מגלים כספים אבודים?

כיום מאפשר משרד האוצר לאתר כספים אבודים בחינם לגמרי, באמצעות אתר הר הכסף. אתר זה מרכז את כל המידע האישי בנוגע לכספי החוסכים ומאפשר להם לקבל תמונת מצב גדולה ומדויקת של הכספים הקיימים להם בכל הקופות והקרנות שאינן פעילות. תוכלו לצפות בגובה הסכומים והיכן הם נמצאים ולקבל החלטה מתאימה בנוגע למיטוב הכספים.

 

האם איתור הכספים עולה כסף?

חשוב לזכור שאמנם תשלום לא מעורב באיתור הכספים, אך ייתכן שעל חלק מהקופות הקיימות אתם עדיין משלמים. בפועל, מדובר בסכומים שעשויים להצטבר גם לאלפי שקלים למשך תקופת חיים ארוכה ולכן מומלץ להשיג התייעלות חכמה יותר, שתחליט בנוגע לצורך באותה הקרן או הקופה, העברת הכספים למקום אחר במרוכז, משיכה של חלק מהסכומים ועוד.

 

תנאי משיכת הכספים

כמו כן, תנאי משיכת הכספים מתבצעים באופן שונה מחברה לחברה ולמרות ההתייעלות בנושא לאורך השנים, בכל זאת מדובר בתהליך בירוקרטי שעשוי להיות מעט מורכב. כאן הפקטור המרכזי הוא זמן ולכן מומלץ שגורם מקצועי כמו סוכן ביטוח יבצע זאת עבורכם. הסוכן ימציא לחברות את המסמכים הרלוונטיים, יקבל מהן את כל המידע הרלוונטי ויוכל לבצע כל פעולה בהתאם לתכנון חדש ואפקטיבי.

 

מציאת כספים אבודים של נפטרים

אנשים שהולכים לעולמם מותירים אחריהם עולם ומלואו: נכסים, חפצים, צוואות, משאלות לב ולעתים גם חסכונות בקופות ובקרנות שונות. אם הם התנהלו במסודר בערוב ימיהם, ייתכן והכינו רשימה מפורטת של כל הנכסים והרכוש שהותירו מאחור. רוב האנשים אינם משאירים אחריהם תיעוד שכזה, או שזה שהכינו לא היה מדויק וייתכן ונשכחו בו דברים.

 

להקל על בני המשפחה

במטרה להקל על בני המשפחה ולמנוע ממנה התעסקות מורכבת שמצריכה כמה וכמה התקשרויות ופעולות כואבות במטרה להבין האם לנפטר היו כספים נוספים במקום כלשהו, נולד אתר הר הכסף. כאן יהיה אפשר לבצע את החיפוש על שם הנפטר ולהבין מהם הסכומים שחסך, היכן הם נמצאים ולמשוך אותם בהתאם לחוקי הירושה בישראל.

 

למשוך את הכספים ולהוכיח כי אתם היורשים

כדי למשוך את הכספים ולהוכיח כי אתם היורשים, עליכם להציג את תעודת הזהות של הנפטר ותעודת פטירתו, צו קיום צוואה או צו ירושה וכן מסמכים נלווים אם יש, שיאפשרו לקרוב הנפטר לקבל את המידע ולבצע פעולות מתאימות. חשוב לציין שלמרות יעילותו של הר הכסף, התהליך שאחריו הוא המאבק המתיש האמיתי. מאחר ומדובר בהליך כאוב ומאתגר מסיבות מובנות, אפשר ואפילו רצוי להיעזר במומחה מתחום הביטוח שיעשה זאת עבורכם.

 

האם אפשר לפנות לגורם מקצועי שיעזור?

סוכני ביטוח ויועצים כלכליים מוסמכים יוכלו לעזור ללקוחותיהם באיתור הכספים האבודים דרך פנייה יזומה לכל בתי ההשקעות וחברות הביטוח. עליו לאסוף את כל הביטוחים הפרטיים הקיימים, תוכוניות החיסכון, קופות הגמל, קרנות השתלמות ופנסיה וביטוחי מנהלים ולהעניק ללקוח תמונת מצב מלאה ומקיפה:

 

הגנות ביטוחיות

כמה כסף קיים, היכן, האם ניתן למשוך אותו ובאילו תנאים, הם כדאי או לא כדאי לעשות זאת, מהו גובה הסכום שיתקבל עד לגיל הפרישה, כמה משלם החוסך בדמי הניהול, האם יש לו הגנות ביטוחיות כמו ביטוח בריאות וביטוח חיים, האם יש לו כפל ביטוח ועוד.

את כל האפשרויות הללו ועוד רבות אחרות נשמח להעניק לכם במסגרת פעילותנו באתר הר הכסף הפרטי. כאן תוכלו לצפות במידע בנוגע לכספים האבודים שלכם בקלות ובפשטות. אם תחליטו לקבל מאיתנו את שירותי ההמשך, כל שעליכם לעשות הוא לאשר לנו את גישת הצפייה בנתונים שקיבלתם ואנו נדאג להגיש לכם המלצות מסודרות ויעילות לפעולה מול כל אחד מהסכומים שברשותכם.

 

מהו שירות הר הכסף הפרטי?

מטרת העל היא כמובן שתוכלו למטב את הכספים הקיימים ולשמור עליהם, לצבור תשואה יפה ולשמור את הסכומים הרלוונטיים לגיל הפרישה. חשוב להזכיר שלמרות הדחף המובן למהר ולמשוך את הסכומים, הייתה לו הצדקה מסוימת בקופה או בקרן המסוימת וכעת במשיכתו, הדבר גם יתבטא במיסוי שעשוי להיות גבוה מאוד. זה כמו למצוא כסף בכיסים, אבל להשאיר אותו ליום גשום.

חשוב לציין שאתר הר הכסף הפרטי הוא אתר שמתממשק עם מערכת משרד האוצר והנתונים שתזינו בו לא נאספו על ידינו או אוחסנו על ידינו בשום שלב. גם מערכת משרד האוצר עצמה היא מערכת מתוחכמת, שאיננה צוברת או שומרת נתונים שמוצגים בה והיא מתאפסת באופן תדיר.

 

כיצד מאתרים כספים אבודים באתר שלנו?

הגלישה באתר שלנו ידידותית ואינטואיטיבית, כך שגם אנשים ללא גישה טכנולוגית יבינו בדיוק מה עליהם לעשות בכל שלב.

לתחילת הבדיקה של כלל הכספים האבודים, יש להיכנס לאתר הר הכסף הפרטי בכתובת https://silver-mountain.co.il/. כעת עליכם להזין את שמכם ושם משפחתכם, מספר הטלפון והמייל ומספר תעודת הזהות. בסיום, סמנו את התיבה המאשרת את תנאי השימוש ולחצו על "אתר כספים אבודים עכשיו".

 

התהליך

כעת עליכם להזין את תאריך הנפקת תעודת הזהות. אם אינכם יודעים מתי תעודת הזהות שלכם הונפקה, בדקו זאת בתעודת הזהות עצמה, בחלק הקשיח בו מופיעה תמונתכם.

מדוע הפרט הזה רלוונטי? משום שמערכת משרד האוצר מבצעת בדיקה מול משרד האוכלוסין כדי לאמת את זהותכם. כך היא שומרת על ביטחונכם במהלך הפעולה.

 

לענות על שאלות

כעת תתבקשו לענות לשאלות הנפקת הדרכון והיציאה מהארץ בשלוש השנים האחרונות. סמנו בהתאם ועברו הלאה.

במסך הבא תתבקשו לספק את חתימתכם כדי שנוכל לבדוק עבורכם את כל המידע הקיים. את החתימה ניתן לייצר באמצעות העכבר או האצבע אם אתם גולשים מהנייד.

 

לסיום

לסיום, תתבקשו לחתום פעם אחת נוספת על מנת שנוכל לשלוח אליכם את כל המידע שנאסף ולבצע מולכם הליך אפקטיבי של התאמת הביטוחים והתייעלות הכספים השמורים אצלכם.

 

ואם נסכם

אם הגעתם עד כאן ואתם עדיין תוהים מה באמת הצורך בכל זה, ננסה להסביר זאת כך: האם אינכם מבצעים מפעל פעם סדר בבלאגן הבית, נפטרים מהמיותר ומאחסנים את הרלוונטי במקום נוח ונגיש? האם אינכם מרכזים תחת אותה המגירה או תא הארון את כל הפריטים החיוניים מאותו הסוג כדי שלא תצטרכו לחפש אחריהם?

אם בעבר לא התקיימה כל דרך לדעת האם קיימים לנו כספים, קופות וחסכונות שנשכחו, כיום ניתן לבצע את הבדיקה באופן פשוט ויעיל ולקבל את התמונה המלאה במקום אחד. נשמח לעזור גם לכם למטב את כל הכספים הקיימים לכם ולהפוך את החסכונות, הקופות והקרנות השייכים לכם לאפקטיביים יותר וכאלה שעובדים בשבילכם.

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן