איתור כספי נפטרים

לצערנו, כל אדם חווה במוקדם או במאוחר פטירה של קרוב משפחה מקרבה ראשונה. ייתכן שקרובים אלו הותירו אחריהם חסכונות בקרנות הפנסיה וחברות הביטוח וגם בחשבונות בנק שהיו להם בעבר. כך תפעלו למען איתור כספי נפטרים ותמשכו את הכסף מול החברה הרלוונטית.

 

הר הכסף של משרד האוצר

שנת 2016 שינתה במידה מסוימת את תפיסת הצריכה של מוצרים פיננסיים בישראל. בשנה זו הוקם אתר "הר הכסף" המתפקד כמנוע חיפוש לאיתור כספים אבודים. הסיבה להקמתו הייתה כחצי מיליון חשבונות או חסכונות שאינם פעילים (קרנות פנסיה, קרנות השתלמות, קופות גמל, ביטוחי מנהלים וחשבונות בנק) כאשר ייתכן שאחת הסיבות המרכזיות לחשבונות ה"רדומים" הללו היא שבעליהם נפטרו זה מכבר.

 

כספים אבודים בישראל

לפי בדיקת משרד האוצר, כלל הכספים האבודים בישראל מגיעים לשווי של כעשרה מיליארד שקלים, 15% מתוכם לפי ההערכות שייכים לנפטרים, כלומר ליורשיהם החוקיים. דרך אתר הר הכסף תוכלו לבצע חיפוש מהיר ופשוט של כל הכספים הקיימים לקרוביכם באמצעות הזנת פרטיהם האישיים במסך הראשי של האתר.

 

אילו פרטים צריך לטובת חיפוש כספי נפטר?

בשלב האיתור של חסכונות הנפטר, תזדקקו רק לשני אמצעים חשובים:

  1. מספר תעודת הזהות של המנוח/ה
  2. תאריך ההנפקה

המידע שיוצג לכם יכלול את רשימת המקומות שבהם קיים חיסכון או חשבון כלשהו, אך לא תוכלו לצפות בסכומים הצבורים בהם.

על מנת לעשות זאת, תצטרכו לפנות לגוף או החברה שבהם נמצא הכסף ולהמציא עבורם את המסמכים הנדרשים, במטרה לבדוק האם אתם זכאים לרשת את אותו סכום כסף.

 

ליווי מקצועי מטעם חברה המתמחה בנושא

כדי שתוכלו לדעת מראש כיצד לפעול מול הגופים הפיננסיים שבהם קיים כסף של קרובכם שנפטר, מומלץ להיעזר בחברה שמתמחה באיתור כספים והזכויות בנושא. התנהלות מול החברות והגופים הפיננסיים, חשוב לומר, היא מייגעת ועמוסה בבירוקרטיה, על אחת כמה וכמה כשזהו לא כספכם אלא כספי אדם שנפטר ואתם הם יורשיו החוקיים.

 

הליך קצר ומזורז

חברה שמתמחה בבדיקה ואיתור כספי נפטרים תוכל להעמיד עבורכם ניסיון, ידע ושירות שיקצרו את ההליך ויקלו עליכם לקבל את כל הכספים בצורה נוחה ואפקטיבית בהרבה. בנוסף, נחסך מכם חלק מהכאב והצער שבהתעסקות הכוללת את שמו ופרטיו של אדם אהוב שנפטר זה מכבר.

 

דברים חשובים על כספים, ירושות ומשפחות

אחד התרחישים המצערים בזמן עיסוק בכספי נפטרים הוא ההתכתשות או המחלוקות שמתגלעות בין בני משפחתם. קורה לא פעם שישנו בן משפחה המנסה למעול בכספים מתוך הירושה ולבצע משיכה דיסקרטית מתוך חסכונותיו וחשבונותיו של אדם בגופים שונים, מה שעשוי להיות מנוגד לאמור בצו הירושה של המנוח. לעתים אפילו יהיה מדובר באדם שאיננו היורש כלל.

מדובר בדרך כלל במצבים קשים או יחסית קיצוניים שכוללים פעולות לא חוקיות, מעוררים תחושות קשות בקרב יתר בני המשפחה וגם מעיבים על תהליך המשיכה של הכספים שהמשפחה אמורה לקבל בסופו של דבר.

 

כיצד מושכים כספי נפטר?

אף גוף פיננסי בישראל לא יוכל על פי החוק לאפשר לכם למשוך את הסכומים הצבורים של הנפטר, עד שלא יהיה ברור מיהם בדיוק היורשים. אם יש צו ירושה, ניתן למשוך רק סכומי כסף נמוכים במסגרת אישור מיוחד מטעם הבנק, הקרן או הקופה. שימו לב שבמקרים של חשבון בנק, גם אם לא היה פעיל תקופה ממושכת, ייתכן וקיים שותף בחשבון עם ייפוי כוח שנוצר בינו לבין הנפטר בעבר ומקנה לו אפשרות לפעול עדיין בחשבון זה. צריך לדעת גם כי בשל הניסיונות של קרובים למשוך את כספי הנפטרים, בבנק (וייתכן שבגופים נוספים) דורשים שכל היורשים יגיעו יחד ויחתמו על המשיכה, גם אם קיים צו ירושה.

אם אתם חושדים שמישהו שאיננו אתם, היורשים, כבר ניסה להתחקות אחר כספי הנפטר ולמשוך אותם, רצוי לפנות עם זה לשירות משפטי שייעץ לכם כיצד לזהות את המועל ולמנוע ממנו לפעול.

 

מדיניות מיוחדת לסכומים קטנים בקופות הגמל

אדם שנפטר עשוי להותיר אחריו כמה וכמה סוגי נכסים פיננסיים, שהליך המשיכה שלהם כפי שכבר ציינו עשוי להיות מאוד מורכב. ייתכן שהנפטר לא מינה מוטבים ולכן צריך צו ירושה או צו קיום צוואה, מה שיעלה לא מעט וייתכן שגם יעלה על סכומי הכספים הצבורים של הנפטר.

 

כספים בקופת גמל

אם לנפטר קיימים כספים בקופת גמל כלשהי שברצונכם למשוך, חשוב להתייחס לתנאים שמעמיד בפניכם חוזר הגמל של משרד האוצר. ראשית, כדי למשוך כספים מקופת הגמל יש לוודא כי לנפטר אין מוטבים שהם הזכאים מבחינת קופת הגמל למשוך. שנית, צריכים לחלוף לפחות שלוש שנים ממועד הפטירה של העמית. שלישית, כל סכומי הכסף למשיכה בזמן הגשת הבקשה מגיעים עד סביב 5,000 ₪.

 

היורשים החוקיים של הנפטר

כדי למשוך סכום קטן, היורשים יצטרכו לחתום על כתב שיפוי והצהרה לפיה הם היורשים החוקיים של הנפטר. בכתב השיפוי מופיע גם רישום התחייבות החברה לשלם את הכספים המתאימים ולברר כי אין צו ירושה או צו קיום צוואה לגבי עזבונותיו של המנוח. לאחר מכן, יש למלא טופס בקשת משיכה בצירוף תעודת זהות של אחד היורשים המבקשים ושיק מבוטל לטובת אישור מהנהלת החשבונות.

 

הר הכסף הפרטי – כך נוכל לקצר את תהליך המשיכה!

כפי שאתם מבינים, איתור כספי נפטרים עשוי להיות הליך ארוך ומייגע, אך אם תפעלו נכון ותדעו מראש כיצד למשוך את הכספים לאור החוקיות והנהלים הקיימים בישראל ובכל הגופים הפיננסיים, תקבלו את הכספים במלואם באופן יחסית חלק ומהיר.

 

תהליך איתור ומשיכה

השימוש בהר הכסף יסייע לכם להבין במדויק מהם כספי הנפטר שנותרו מאחור ולמי עליכם לפנות במטרה לברר את גובה הסכומים הצבורים ואת מדיניות המשיכה. על מנת שתוכלו לנהל תהליך איתור ומשיכה חלק, מהיר ונוח, מומלץ כאמור להשתמש בשירותיה של חברה מיומנת מתחומי הביטוח והפיננסיים, אשר תוכל להבטיח לכם התנהלות אפקטיבית ומקצועית החוסכת זמן וכסף.

 

איך משתמשים בשירות שלנו?

על מנת שנוכל לסייע לכם לקבל את כספי הנפטרים בהקדם, כל שעליכם לעשות הוא להזין את פרטיכם באתר שלנו ואנו נדאג לקבל עבורכם את כל המידע במהירות ובקלות. המערכת שלנו באתר הר הכסף הפרטי איננה שומרת או מאחסנת את פרטיכם מלבד פרטי ההתקשרות עמכם. פרטי הזיהוי שתידרשו להכניס לאתר הר הכסף הפרטי מקבילים כחוק לאלו שתידרשו להזין בתוך אתר הר הכסף שמפעיל משרד האוצר.

 

לסיכום

לאחר שתענו על השאלות הרלוונטיות שיאמתו את זהותכם כראוי, תצטרכו לספק את הסכמתכם כדי שנבדוק עבורכם את כל הפרטים. תוך 3 ימי עסקים נאסוף את כל החשבונות, הקרנות והחסכונות שהיו לנפטר בכל מקום ונדאג לעדכן אתכם במידע המסודר, כולל גובה הסכומים הצבורים והיכן הם נמצאים. אם תאשרו לנו, נוכל להמשיך וללוות אתכם לאורך תהליך המשיכה וגם לסייע לכם כיצד לייעל את הכספים שנותרו בכל דרך שתניב לכם רווח אטרקטיבי יותר כעת או בעתיד.

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן