איתרתם חיסכון אבוד עם שירות הר הכסף? מה עושים עכשיו?

שירות הר הכסף הממשלתי הוא שירות חשוב וחיוני לכל אחד ואחת. הוא מאפשר לאתר את כלל החסכונות הפנסיוניים הרשומים על שמכם בקופות הגמל, קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים. בנוסף הר הכסף מאפשר לאתר חשבונות בנק או פיקדונות רדומים הרשומים על שמכם, כאלה שלא נעשתה בהם פעולה מזה מספר חודשים והבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעלי החשבון. בנוסף ,הר הכסף מאפשר לאתר גם חשבונות או חסכונות על שם אדם שנפטר שאולי אתם זכאים להם על פי צו ירושה או חוק.

נכנסתם להר הכסף, הזנתם את הפרטים המזהים וקיבלתם דו"ח מפורט ועמוס בחשבונות, פיקדונות ומוצרי חיסכון פנסיוניים. בעצם, גיליתם שיש לכם חסכונות שלא ידעתם עליהם, זה נהדר ומשמח, אבל מה עושים עם זה עכשיו? הנה כמה אפשרויות שכדאי לבחון במקרה של איתור כספים אבודים.

חיסכון פנסיוני שאותר באמצעות הר הכסף

לפי חוק פנסיה חובה כל אדם בישראל מחויב לנהל חיסכון פנסיוני. בין אם מדובר בעובד עצמאי או בעובד שכיר, כל אחד מחויב בחיסכון פנסיוני באמצעות המוצרים הפנסיוניים החל משנת 2008 (שכירים) ו-2017 (עצמאים). במידה ועברתם בין עבודות, בעיקר אם אתם שכירים, סביר שיש לכם מספר חשבונות של חיסכון פנסיוני.

במידה ובאמצעות הר הכסף איתרתם חיסכון פנסיוני על שמכם שלא ידעתם עליו חשוב לוודא כמה דברים. ראשית, שמוצר החיסכון תואם את הצרכים שלכם בייחוד לעומת המוצרים הפנסיוניים הנוספים שיש לכם. למשל, אם אתם חוסכים דרך קרן פנסיה בחיסכון הראשי שלכם, יתכן כי חיסכון פנסיוני נוסף באמצעות קופת גמל עשוי להיות יעיל יותר מפני שאינו כולל ביטוחים מובנים וגורר עלויות נוספות. שנית, וודאו שהמסלול מושקע ברמת סיכון התואמת את הצרכים שלכם. ושלישית, וודאו שדמי הניהול סבירים ואם הם גבוהים מן הממוצע התקשרו ונסו להוריד אותם. שימו לב כי במקרים מסוימים ניתן לאחד חסכונות פנסיוניים ולהקל את מלאכת הניהול ארוכת הטווח.

חשבון בנק או פיקדון שאותר באמצעות הר הכסף

במקרה שאיתרם חשבון בנק או פיקדון על שמכם ולא ידעתם עליו, קודם כל אפשר לשמוח. בכל זאת, גיליתם ברגע זה ממש, בזכות הר הכסף, שיש לכם יותר כסף ממה שחשבתם. האפשרויות העומדות בפניכם הן רבות אך באופן כללי הן נחלקות לשלוש: השקעה, החזר חוב או הוצאה.

אם בהשקעה עסקינן, כדאי לבחון את האפשרויות של השקעה כמו קופת גמל להשקעה, פיקדון נוסף בבנק (במיוחד בתקופה של ריביות עולות) או השקעה בשוקי ההון באמצעות תיק השקעות. כמו כן, תוכלו להחזיר הלוואות שנטלתם, אם יש כאלה, ולשפר את המצב התזרימי שלכם. ואם בהוצאה עסקינן, אז תוכלו לנצל את ההזדמנות להתפנק ביתר נוחות ולא לפתוח חלילה איזה חיסכון אם חשבתם על כך.

אז למה אתם מחכים? טפסו על ההר ואולי תאתרו כמה כספים ששייכים לכם.

 

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן