הר הכסף – אל תאבדו את הכספים שלכם

כשהאינפלציה בכל העולם דוהרת ובישראל בחישוב שנתי היא עומדת על כ-5% הכסף של כולנו הולך ונשחק. מה ש"אתמול" עלה לנו 100 שקלים, עולה "היום" 105 שקלים בממוצע. ומה עם השכר? הוא סביר להניח לא מצליח להדביק את קצב עליית המחירים.

מה יש לעשות במקרה כזה? נוסף על ההכנסה ממשלח יד (שכר עבודה) חשוב ביותר להשקיע את החסכונות והכספים הפנויים באפיקי השקעה שונים ומגוונים על מנת להשיא תשואה חיובית ולהגדיל את ההון הפנוי (ולשמור על רמת החיים, לפחות). בישראל, באופן מפתיע, ישנם מעל ל-10 (!) מיליארד כספים המוגדרים אבודים. כלומר, כספים שנמצאים במכשירי חיסכון ובחשבונות בנק שונים ואין להם דורש. חבל לא? באמצעות שירות הר הכסף תוכלו לוודא שאתם יודעים היכן כל הכספים שלהם. איך זה עובד? כל הפרטים בהמשך.

כספים אבודים – איך זה קורה בכלל?

כספים אבודים עלולים להימצא בחשבונות בנק ופיקדונות לא פעילים, קרי, כספים שלא נעשתה בהם תנועה במשך עשרה חודשים לפחות והבנק לא הצליח ליצור קשר עם בעלי הכספים. כספים אבודים יכולים גם להימצא במסגרת החיסכון הפנסיוני, כלומר, קופות גמל, קרנות פנסיה וביטוחי מנהלים שבשנה האחרונה לפחות לא הייתה בהם הפקדה.

ואיך זה קורה? לעתים מחזיקים אנשים מספר חשבונות בנק ואחד נשכח, פשוטו כמשמעו. מאחר וריבוי הפעולות בחשבון הבנק נעשות ביום בצורה דיגיטלית דרך האינטרנט, עלול בעל החשבון לשכוח את פרטי הכניסה ולעשות שימוש בחשבונות אחרים, והנה נשכח לו חשבון. גם פטירה של בעל חשבון עלולה להביא למצב של חשבון אבוד, כאשר יורשיו החוקיים אינם מודעים לכך או דורשים את הבעלות בחשבון של הנפטר.

בכל הקשור לחסכונות פנסיוניים בכל מכשירי החיסכון, מעבר בין עבודות עלול ליצור מצב של חשבונות לא פעילים. מאחר וישנה חובת הפקדה פנסיונית על המעסיק לקרן ברירת מחדל, חוסכים רבים אינם מודעים לחיסכון שנפתח על שמם. בעת מעבר בין עבודות, המעסיק החדש עשוי לפתוח חשבון חיסכון חדש וכל באופן טבעי חיסכון פנסיוני אחד נותר לא פעיל ואבוד.

הר הכסף – איך הוא מסייע לאתר חסכונות אבודים?

שירות הר הכסף הוא שירות ממשלתי שנועד לפתור בדיוק את הבעיה המתוארת של כספים אבודים. השירות הוא מנוע חיפוש ואיתור של חשבונות בנקים רדומים או חסכונות פנסיוניים לא פעילים. הוא מאפשר לכל אדם לבצע חיפוש לפי תעודת זהות של כלל הכספים האבודים שרשומים על שמו ולפעול בקלות וביעילות בהתאם.

באמצעות שירות הר הכסף תוכלו להפיק דו"ח (בלחיצת כפתור) ולהתחיל לפעול. מה זה אומר בעצם? כספים נזילים בחשבונות הבנקים תוכלו לפדות ולהעביר לחשבון הפעיל שלכם, או להשקיע אותם בתוכניות חיסכון שונות. כספים פנסיוניים, תוכלו לנייד לקופות ולקרנות הפעילות שלהם, או לחלופין בתנאים מסוימים לפדות את הכספים. בכל מקרה, שירות הר הכסף, מאפשר לעשות סדר בכל הכספים האבודים שלכם, ובעיקר לוודא שאין לכם כאלה. ואם נמצאו כאלה, תוכלו להשקיעם בהתאם לצרכים שלכם, ולהגדיל את ההון הפנוי שלכם.

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן