הר הכסף – ארבעה מקרים של כספים אבודים

כספים אבודים? יש דבר כזה, ואולי אפילו גם לכם אבד כסף בשנים האחרונות. ישנם מספר מקרים עיקריים בהם כספים עלולים להישכח בלא דורש. לכל אחד כדאי להכיר את המקרים האלה, ואם הם מצלצלים מוכר אז בהחלט כדאי לכם לעשות שימוש בהר הכסף. השירות היעיל והמהיר יאתר עבורכם את הכספים שאבדו במרוצת השנים בין חשבונות הבנקים ומכשירי החיסכון השונים וכך שתוכלו לדרוש את הבעלות עליהם מחדש.

הר הכסף – אילו כספים אפשר לאתר ואיך זה עובד?

שירות הר הכסף הוא שירות ממשלתי שהושק בשנת 2013 ובמהלך השנים האחרונות הורחב על ידי בתי ההשקעות וחברות הביטוח הפרטיות. הוא מאפשר לאתר כספים שמקורם בחסכונות הפנסיוניים, בפוליסות הביטוח חיים ובחשבונות הבנקים בישראל.

כספים אבודים הם אלו שנמצאים בחשבונות אשר הקשר עם בעלי החשבון נותק, קרי, שהגוף המנהל את החשבון או הכספים לא הצליח ליצור קשר עם בעליו, או שיורשי החשבון, במקרה של פטירה, לא יצרו קשר עם הגוף המנהל. במידה ויאותרו על שמכם כספים המוגדרים כאבודים, תוכלו להשיבם אליכם, בין אם באמצעות משיכת הכספים ובין אם באמצעות איחוד חשבונות או ניהולם בהתאם לצרכים ולנסיבות בחייכם.

שירות הר הכסף ניתן באמצעות הזנה של פרטים מזהים וכולו מבוצע באמצעות רשת האינטרנט. לאחר שלב ההזדהות המערכת תאתר את כל החשבונות והמוצרים הפיננסיים הרשומים על שמכם או על שם אדם שנפטר שאתם יורשיו החוקיים.

מקרים שכיחים של בהם עלולים כספים אובדים

אחד המקרים הנפוצים של כספים אבודים נעוץ במעבר בין עבודות והיעדר עדכון מכשירי החיסכון הפנסיוני. למשל, אדם עבד במקום מסוים וכספי החיסכון הפנסיוני הופרשו עבורו על ידי המעסיק חודש בחודשו. לאחר מספר חודשים, עבר אותו עובד למקום עבודה חדש, ובמקום להמשיך ולהפריש לפנסיה לאותה הקרן הוא פתח אחת חדשה, וחוזר חלילה.

מקור אחר לכספים אבודים עשוי להיות חשבון שנפתח לקטין על ידי הסבים או הסבתות ומאז הקטין הפך לבגיר והחשבון נשכח לו. במקרים רבים פותחים גם ההורים קופות חיסכון על שם ילדיהם, אולם הילדים בהגיעם לבגרות אינם מודעים לחסכונות אלה.

סיבה אפשרית נוספת היא מיזוגים של חברות ביטוח ופיננסיים. לא אחת גופים גדולים רוכשים גופים קטנים בתחום עיסוקם וכלל מכשירי החיסכון שנוהלו בגוף המתמזג עוברים לחברה הרוכשת, לעתים תוך שינוי שמות המוצרים. במקרים מסוג זה חוסכים רבים עלולים לאבד את פרטי החיסכון שלהם ואף לא להכיר את פרטי הגוף המנהל החדש.

וכמובן, כספים לא פעם הופכים אבודים במקרה של פטירה של חוסך וחוסר מודעות שאריו לקיומם של הכספים. בייחוד במקרים בהם אין צו ירושה מפורט ומסודר, היורשים לרוב אינם מודעים לכל קופות החיסכון או חשבונות הבנקים שהחזיק המנוח ולכן גם אינם דורשים אותם מתוך זכאותם החוקית.

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן