הר הכסף חיפוש כספים

התנהלות כלכלית נכונה, דורשת ידיעה לגבי הכספים העומדים לרשותכם, ההכנסות והנכסים לעומת ההוצאות. בית שמתנהל בצורה יעילה, מודע להכנסות שלו, מתי הן אמורות להיכנס, מאלו נכסים ניתן להפיק תשואה, אלו חסכונות קיימים ואלו ביטוחים. מעקב יומיומי שוטף, אחרי הנכסים הפיננסים שלנו והביטוחים, נערך לעיתים רחוקות, ורובינו לא מודעים, לכספים שונים שהלכו לאיבוד. מנוע החיפוש "הר הכסף" ומנועי חיפוש נוספים, יכולים לעזור לנו בכך, ולחפש עבורנו כספים אבודים.

 

איתור כסף דרך מנועי חיפוש

איתור כספים נעשה כיום, דרך מנועי חיפוש הקיימים באינטרנט. אין צורך בכתות רגליים, ובפניה אישית לכל החברות הפיננסיות הקיימות. כדי להכיר את כל אפשרויות החיפוש הקיימות, ריכזנו עבורכם את כל המידע הנחוץ.

 

הר הכסף

הר הכסף הוא מנוע חיפוש, המופעל על ידי רשות ההון של משרד האוצר, ומאפשר לערוך חיפוש אחר כספים אבודים, הנמצאים בפיקדונות רדומים וחשבונות בנק – כספים שבעליהם שכחו את קיומם. איתור הכספים הוא פשוט ומהיר, ויכול להיעשות על ידי כל אחד, באמצעות מספר תעודת הזהות.

 

באיזה מקרים יש כספים אבודים

ישנם מספר מקרים, המגדילים את הסיכוי לקיומם של כספים אבודים, לדוגמה: מעבר של מקום עבודה, בו המעביד מפקיד את כספי הפנסיה לעובד, בחסכון אחר. תרחישים נוספים הם: במקרה של החלפת חשבון בנק, במקרה של ביטוח כפול – ביטוח הנרכש בנוסף לביטוח קיים, ומבטח על אותו רכיב ביטוחי. בנוסף, גם במקרה של החלפת שם, במשרד הפנים. המערכת מאפשרת גם, איתור כספים של קרוב משפחה שנפטר, ושלא ידעו על קיומם.

 

תוצאות החיפוש בהר הכסף

בתום החיפוש של מערכת הר הכסף, יתקבל דף תוצאות, שיכלול רשימה של חברות פיננסיות, בהן נמצאים הכספים. בנוסף יכלול הדף, גם את דרכי יצירת הקשר לחברות אלו. הפניה לחברות הפיננסיות המצוינות בדף, היא אישית, ויש צורך לפנות לכל חברה באופן מסודר. 

 

הפניה לגופים הפיננסיים

הכניסה לאזור האישי ,בחברה הפיננסית בה מתנהלים הכספים, מאפשרת לראות את כל הערוצים, בהם מתנהלים הכספים באותה חברה – הפעילים והרדומים. ניתן לראות את התשלומים החודשיים המשולמים, והפרמיות עליהם, וכן ניתן לצפות בפוליסת הביטוח הקיימת בחברות הביטוח, ואלו כיסויים היא מעניקה. 

 

יתרונות הר הכסף

מנוע החיפוש של הר הכסף, מאגד בתוכו אפשרויות רבות, לחיפוש הכספים האבודים הקיימים. בתחילת דרכו של האתר, ניתן היה לאתר חשבונות, כגון: קופות גמל, קרנות פנסיה ופוליסות ביטוח. אולם, כיום השרות התרחב ,וניתן גם לחפש בו חשבונות בנקים רדומים, שחלפו 10 חודשים מהפעילות האחרונה שהייתה בהם, וכספים של קרובי משפחה שהלכו לעולמם. האתר מגביל ל- 10 חיפושים, לכל תעודת זהות.

אם בכל זאת, ברצונכם לערוך חיפוש נוסף, ישנן אפשרויות נוספות, שכל אחת מהן מיועדת לחיפוש כספים ספציפיים.

 

המסלקה הפנסיונית

אתר נוסף, שדרכו ניתן לבדוק את החסכונות הפנסיוניים הקיימים, הוא "המסלקה הפנסיונית". הכניסה לאתר דורשת רישום וכן עלות מסוימת לכל בקשה. שלושה ימים לאחר הרישום, יתקבל מידע מכל הגופים הפיננסיים, שמתנהל אצלם החסכון הפנסיוני.

 

הר הביטוח

אתר "הר הביטוח", מאפשר קבלת מידע, על כל הביטוחים הקיימים על שמכם. בכניסה לאתר, לאחר תהליך ההזדהות, ניתן לראות את כל הביטוחים הקיימים, על שם המחפש. הביטוחים ניתנים לחיפוש, לפי חלוקה של: ביטוחי עסק, דירה, רכב, אובדן כושר עבודה וכן ביטוח בריאות. האתר מאפשר בנוסף, גם איתור ביטוחים השייכים לקרובי משפחה. 

בתום החיפוש, מתקבלת רשימה של הביטוחים הקיימים, הכוללת את שם החברה בה קיים הביטוח, תאריך התחלת הביטוח וסיומו, מהו התשלום החודשי לחברת הביטוח, ומהם עיקרי הביטוח.

 

בביטוחי הבריאות

בביטוחי הבריאות ניתן גם לראות, את כל הכיסויים הקיימים מחברות פרטיות, כולל כיסויים פרטיים שנרכשו דרך קופות החולים, לדוגמה: ביטוח סיעוד. ניתן גם לבדוק, האם קיים כפל ביטוחים, כלומר, חפיפה בין שני ביטוחים, על אותו רכיב ביטוחי. במקרה זה, תהיה הפניה מהאתר לאזור האישי בחברת הביטוח, זאת כדי לקבל מידע נוסף על הביטוח.

 

מערכת נתוני אשראי

מערכת "נתוני אשראי" של בנק ישראל, אוספת מידע על החזרי ההלוואות והתשלומים, לגופים פיננסיים שונים – של כל אזרח. המערכת מעבירה מידע על פי בקשה, לכל גוף פיננסי, זאת לדוגמה, בעת בקשה של הלוואה. בעזרת המידע המתקבל, יכולים הגופים להעריך את הסיכון, בהענקת הלוואה לאזרח מסוים, ולתמחר אותה בצורה מדויקת יותר.

פעם אחת בשנה, יכול גם כל אזרח, לקבל ללא עלות, דוח מרוכז של הנתונים הקיימים לגביו במערכת. ניתן לבקש שני סוגים של דוחות: סוג אחד, מקבץ את הנתונים מ- 3 השנים האחרונות, והשני הוא דוח מלא, בו מופיעים נתונים מ- 10 השנים האחרונות. 

 

מעקב אחרי חשבון הבנק והמשכנתא

מעקב שוטף אחרי חשבון הבנק, ניתן לבצע באמצעות אתר האינטרנט או האפליקציה של הבנק. בכניסה, יש צורך בתהליך זיהוי ראשוני חד פעמי, הדורש הוצאת שם משתמש וסיסמה. לאחר תהליך זה, ניתן לצפות במידע, על הפעולות השונות בחשבון הבנק וסוגי החשבונות השונים. בהרשאה מתאימה, ניתן גם לבצע פעולות כגון: העברות כספים, הפקדות שיקים ועוד.

 

בחלק מהבנקים

בחלק מהבנקים, קיימת גם אפשרות מעקב, אחרי נתוני המשכנתא. הכניסה אליהם, גם היא דרך האתר של הבנק, גם במקרה שלא קיים בו חשבון עו"ש. המידע שניתן הוא: סכום ההחזר החודשי, היתרה לפירעון בכל מסלול והריבית עליו, מועד סיום הפירעון, וכן הקנסות למשיכה מוקדמת.

 

ממה כדאי להיזהר

כיום, בנוסף למנועי החיפוש הרבים הקיימים, ניתן גם להיעזר בחברות רבות, המציעות לחפש עבורכם את הכספים. חברות אלו עושות גם הן שימוש, במנוע החיפוש הר הכסף, המופעל על ידי המדינה, ומנצלות לעיתים, את תמימות האזרחים בגביית כספים רבים – על שירות הניתן בחינם. בהקלדה בגוגל של: הר הכסף, מגיעים גם לחברות פרטיות אלו, העושות שימוש מטעה בשם האתר, כדי לפתות אזרחים לפנות אליהם. 

בעת הכניסה לאתרים, כדאי לבדוק היטב, שאכן הגעתם למקום הנכון.

 

לסכום

איתור כסף אבוד נעשה היום דרך מנועי חיפוש, הנותנים מענה מהיר ויסודי. הר הכסף הוא מנוע חיפוש חינמי, שנועד לערוך חיפוש בגופים פיננסיים שונים. גופים אלו כוללים חברות השקעה פנסיוניות, קופות גמל, חברות ביטוח, ואף חשבונות רדומים בבנקים. בנוסף, ניתן גם לערוך בו חיפוש, למציאת כסף אבוד של קרובי משפחה שנפטרו. 

 

מנועי חיפוש נוספים

קיימים גם מנועי חיפוש נוספים, שכל אחד מהם ספציפי לתחום מסוים. לדוגמה: המסלקה הפנסיונית, המאתרת חסכונות פנסיונים, והר הביטוח, המספק מידע, על כל הביטוחים הרשומים על שמכם. קיימת גם מערכת נתוני אשראי, העוסקת במידע על תשלומי אשראי שבצעתם, וכן אתרי הבנקים השונים, המאפשרים מעקב אחרי חשבון הבנק. בעת הכניסה לאתרים, כדאי לוודא שאכן הגעתם למקום הרצוי, ולא לחברות פרטיות.

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן