הר הכסף – להעיר את החשבונות הרדומים

המהפכה הדיגיטלית שוטפת כמעט כל תחום בחיינו החל מצריכה ברשת, דרך לוגיסטיקה ותחבורה וכלה בתחומי ההשקעות והפיננסים. תהליכים שבעבר היו דורשים שעות רבות של עבודה והתעסקות התחלפו לעתים במספר דקות בודדות. אחד התהליכים האלה הוא שירות הר הכסף.

איך חשבונות "נרדמים"?

קחו לדוגמה את אמנון, הוא עצמאי ויש לו חשבון בנק באחד הבנקים הגדולים. הוא גם חוסך במספר אפיקי חיסכון וגם ביטוח חיים. במרוצת השנים אמנון עבר בין מספר בנקים, כל פעם בהתאם לתנאים הטובים ביותר שהוצעו לו. מאחר והוא אדם אחראי הוא דאג להפריש לחיסכון פנסיוני. הוא הפגין אחריות יתרה ודאג גם להפקיד את הכספים לקרן פנסיה בעלת דמי הניהול הנמוכים ביותר שמצא.

אז איפה הבעיה של אמנון? כפי שהבנתם אמנון עבר מספר פעמים בין בנקים וגם בין קרנות פנסיה. הוא כל כך התמקד בתנאים שהוצעו לו ודאג לפתוח חשבונות חדשים ולא סגר את הקודמים. אמנם הוא העביר את יתרת הכספים בחשבונות, אלא שהיה פער בין מועד ניוד היתרה לבין מועד עדכון פרטי החשבונות החדשים בהנהלת החשבונות בעסק שלו. בעקבות כך, נותרו יתרות מסוימות בחשבונות הקודמים, הן נשכחו ובחשבונות לא בוצעו פעולות במשך חודשים ושנים והם הוגדרו כחשבונות רדומים בבנקים.

חוסכים זמן בחיפושים

בלי הדיגיטציה והר הכסף, כל אדם שרוצה לוודא שלא "שכח" חיסכון או חשבון בנק היה משקיע זמן רב באיתור אותם חשבונות וחסכונות. הוא נדרש היה לפנות לכל גוף בנפרד, ברוב המקרים אף להגיע ולהזדהות מול פקיד. לאחר מכן הוא היה גם נדרש לתעד, לרכז ולהשוות כדי לראות את התמונה הגדולה ולהבין היכן נמצא כל חשבון, מה התנאים שלו, האם יש בו יתרה וכדומה. כל זאת על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית ולקבל החלטות מושכלות.

שירות הר הכסף מאפשר לעשות את כל זאת במספר לחיצות כפתור. באמצעותו תוכלו להפיק דו"ח מפורט הכולל את כל החשבונות, החסכונות הפנסיוניים וביטוחי החיים הרשומים על שמכם. על מנת להפיק את הדו"ח תדרשו להזין מספר פרטים מזהים ולאחר שיופק תוכלו לעשות סדר בעצמכם או באמצעות יועץ או סוכן שיוכל להכווין אתכם ולפנות לכל הגופים בהם "שכחתם" חשבון או שניים.

על הסיכוי למצוא חשבונות רדומים

המוטיבציה להשקת השירות הייתה העובדה המצערת כי ישנם מאות אלפי חשבונות המוגדרים כרדומים או חסכונות פנסיוניים שאינם פעילים בסך כולל של מיליארדי שקלים (מעל ל-8 מיליארד ₪ נכון לשנת 2021). הסיבות העיקריות למצב זה הם מעבר בין עבודות או בין בנקים, או חשבונות שנשכחו לאחר פטירתו של אדם ויורשיו החוקיים לא פעלו בהתאם. אז כן, יש לכם סיכוי למצוא חשבון או חיסכון על שמכם, או כזה ששייך לכם מתוקף צוואה או החוק. אז למה אתם מחכים?

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן