הר הכסף – למה חשוב לאתר כספים אבודים במיוחד כשהאינפלציה עולה?

בשנים האחרונות התרגלנו לסביבת ריבית נמוכה במיוחד. המשמעות היא שהריבית חסרת הסיכון על חסכונות מכל הסוגים היא נמוכה ולכן חוסכים רבים נאלצו להגביר את הסיכון ולחסוך במסלולי השקעה כמו מניות, אג"ח ועוד. חוסכים שנותרו במסלולי הפיקדונות דרך הבנקים נותרו אובדי עצות ועם תשואה אפסית על החיסכון.

בחודשים האחרונים, בעקבות התעוררות ועלייה של רמת האינפלציה בארה"ב ובאירופה, הבנקים המרכזיים החלו להעלות את הריבית במדינות השונות, וגם בישראל החל תהליך של עליית ריבית. מדוע בסביבה אינפלציונית ובזמן עליית הריבית חשוב לוודא במיוחד שאין באמתחתכם כספים אבודים? עם הר הכסף תוכלו לעשות סדר בתיק החיסכון השלכם, הפרטים מיד.

אינפלציה והר הכסף

אינפלציה היא מצב של עליית מחירים כללית והיא נגרמת משיבושים בהיצע המוצרים והשירותים או מביקוש הגובר על ההיצע מצד הצרכנים. המשמעות של אינפלציה היא שחיקה של כוח הקנייה של הצרכן. למשל, אם מכונית ממוצעת עלתה 50,000 ש"ח וכעת עולה 55,000 ש"ח, אזי כי יכולת הקנייה של כל שקל אותו הצרכן מרוויח בעבודתו נפגע.

אינפלציה נמוכה של 1%-3% מבטאת יציבות מחירים ותומכת בצמיחה קלה של המשק ואינפלציה גבוהה עלולה להביא למיתון עקב שחיקת כוח הקנייה הצרכני והקטנת הביקוש למוצרים ושירותים מצידו שיכול ליצור כדור שלג שישפיע על צד ההיצע כגון הקטנת ייצור, פיטורי עובדים ועוד.

המשמעות לחוסך היא שכל שקל שאינו מושקע, כזה שיושב בעו"ש, מאבד מערכו בשיעור האינפלציוני. לדוגמה, בשיעור אינפלציה שנתי של 4%, 100 ש"ח שיושבים בעו"ש יבטאו כוח קנייה שווה ערך ל-96 ש"ח בתום אותה שנה. הלכה למעשה מדובר בהפסד, שגם אם לא ניתן לראות אותו בשורה בעו"ש, אותו סכום יכול לקנות פחות מוצרים ושירותים. אז איך הר הכסף קשור לזה? עוד רגע.

ריבית והר הכסף

כאשר הריבית במשק עולה, עולה גם האטרקטיביות של חסכונות חסרי סיכון כמו הפיקדונות בבנקים ותוכניות חיסכון אחרות. אם לפני העלאת הריבית בישראל, חיסכון הניב תשואה אפסית, היום לאחר שעלתה ריבית המרכזית, הוא כבר יכול להניב תשואה סולידית של אחוזים בודדים.

הדרך היחידה להתמודד עם הלחצים האינפלציוניים היא באמצעות חיסכון נושא ריבית והשקעות. הדבר נכון לגבי כספים שיושבים בעו"ש וכספים נזילים אחרים. הדבר נכון שבעתיים לגבי כספים אבודים, כאלה שרשומים על שמכם ואינכם יודעים לגביהם. עם הר הכסף תוכלו לאתר אותם ולעשות סדר בקלות בתיק החיסכון שלכם.

הר הכסף – איך זה עובד?

הר הכסף הוא שירות שמטרתו לאתר חסכונות וכספים אבודים של הציבור. לפי הנתונים יש מעל ל-8 מיליארד ש"ח של חסכונות שבעליהם אינם יודעים עליהם. אלה כספים שבתקופות של אינפלציה עלולים לאבד מערכם עוד יותר, ובתקופות של העלאת ריבית, ניתן בקלות להשיא עליהם תשואה סולידית.

 

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן