מיכל והר הכסף חלק 2

מיכל

היי לכם. זאת שוב אני – מיכל, אני כותבת לכם מהחושה המדהימה שלי בסיני, מולי ים בגווני טורקיז ומאחורי מדבר הררי ומכושף, ברקע מהדהדים תופים רחוקים וצחוקה של עדי נישא אלי מהמים. זהו פרק המשך לחלק 1.

לא יכלתי לצפות לחופשה טובה יותר.

אני נשענת על הכרים הרקומים, לוקחת נשימה עמוקה ונזכרת בעצמי הלחוצה והכל כך נואשת לקצת חופש שבוע לפני…

אז איפה הייתי? כן, הייתי בבוקרו של יום אביבי יפהיפה, כשבוע לפני חופשת הסימסטר המיוחלת, החופשה הקודמת כבר התפוגגה בלחץ הלימודים המטלות ושאר העיסוקים, והנשמה שיוועה למעט חופש ומרחבים,

מצבי הכלכלי אף הוא היה בשפל המדרגה והחופש התרחק ממני שוב, בהמלצתה של עדי חברתי הנאמנה בדקתי את הרפורמה החדשה אותה יזם שר האוצר משה כחלון והמפקחת על הביטוח במשרד האוצר-דורית סלינגר, היוזמה בעצם הינה פלטפורמה שעוזרת לאזרחים לקבל כספים המגיעים להם, כספים שמתגלגלים כאבן שאין לה הופכין בקופת גמל שונות, ביטוחי מנהלים, קרנות פנסיה שונות ועוד…נזכרתי בדבריה של עדי על כך שמליארדי שקלים של הציבור מתגלגלים בקופות אלו ללא מעש. החלטתי לברר האם גם לי צבור אי שם סכום כסף שיוציא אותי לחופשה ויתן לי לנשום מעט.

"שלושה ימים חלפו מהר ובבוקר היום השלישי התקבל המייל המיוחל ובו שחור על גבי לבן הסתבר לי שיש לי מעל לאלפיים חמש מאות ש'ח שמחכים לי בקרן הפנסיה של הגלבוע -החברה בה עבדתי כשנתיים וחצי."

 

החיפוש שהוביל אותי להר הכסף

גיגלתי  את צמד המילים הר הכסף והגעתי לאתר ממשלתי, פעלתי לפי הוראות כתובות וחשתי כי אני רק מתבלבלת יותר ויותר, הבנתי שמגיע לי כסף, אבל איפה הוא ואיך אני גורמת לו לעבור אחר כבוד לחשבון הבנק המצ'וקמק שלי? המשכתי לגגל את צמד המילים הללו ובאחד מתוצאות החיפוש נגלה בפני אתר צנוע ומסביר פנים שנקרא אף הוא הר הכסף,

קראתי מעט ואורו עיני, מסתבר שזו היא חברה פרטית שקמה לה במקביל עם הופעת הרפורמה ומטרתה היא בעצם להמשיך את היוזמה המבורכת של משרד האוצר. חברת הר הכסף הפרטית מקבלת פרטים מהר הכסף הממשלתי ומשלימה את המלאכה עבור האזרח, רישום מדויק ובדיקה מקיפה של איפה הכסף בעצם, כמה בדיוק מגיעה לי ומהיכן, והכי חשוב- הכסף עובר אלי במהירות וביעילות.

רשמתי לפני להתקשר בבוקר והלכתי לישון מלאה בתקווה, מיותר לציין על מה חלמתי בלילה…הבוקר הגיעה ובעודי שותה לי קפה במרפסת קפצה לי התזכורת בנייד: להתקשר להר הכסף! נמלאתי ציפיה והתקשרתי אל המספר הרשום באתר.

 

קובי מהר הכסף

בחור נחמד בשם קובי ענה לי והסביר לי באדיבות ומקצועיות את התהליך אותו הם יעשו בשבילי, התהליך הינו פשוט ביותר – בחינם לוקחת על עצמה חברת הר הכסף לבדוק בדיוק היכן מתגלגל הכסף האבוד שלי, בלי להסס נתתי את פרטי האשראי שלי- מהם מאתיים חמישים שקלים במצבי המרושש בלאוו הכי לעומת חופשה חלומית וסכום כסף נחמד מאוד שיגיע אלי בהפתעה…

שלושה ימים חלפו מהר ובבוקר היום השלישי התקבל המייל המיוחל ובו שחור על גבי לבן הסתבר לי שיש לי מעל לאלפיים חמש מאות ש'ח שמחכים לי בקרן הפנסיה של הגלבוע – החברה בה עבדתי כשנתיים וחצי. לא יכולתי לעצור את החיוך שפרץ מתוכי, התקשרתי לעדי ושנינו החנקנו קריאות צהלה והתרגשות לקראת החופשה הקרבה..

סיימתי את השיחה עם עדי והרמתי טלפון לחברת הגלבוע, פקס אחד, שני מיילים וקיבלתי שיחה מהפקידה שהכסף יעבור אלי בעוד ארבעה ימי עסקים.

לא היה גבול לאושרי… הגם שהסכום לא היה בשמיים, לסטודנטית כמוני הוא אוויר לנשימה ולחידוש כוחות,

אני פותחת עיניים עכשיו מול הים והשמש וחיוך של תודה על פני.

שלכם – מיכל.

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן