מתי שירות הר הכסף עשוי להשתלם במיוחד?

הר הכסף הוא מנוע לאיתור חסכונות פנסיוניים, פוליסות ביטוח חיים וחשבונות בנק. מדובר בשירות שהפך פופולרי בשנים האחרונות ומטרתו לעודד את החוסכים לעשות סדר בתיק החיסכון שלהם ולהגביר את המודעות הפיננסית שלהם. למה צריך שירות כזה ומתי הוא עשוי להשתלם במיוחד?

חיסכון – קווים לדמותו, והסכנה

במהלך חייו אדם ממוצע חוסך סכום כסף של בין מאות אלפים למיליוני שקלים. החיסכון מבוצע במספר אפיקים והמרכזיים שבהם הם החיסכון הפנסיוני והחיסכון ממשלח יד. הראשון מתחייב בעקבות חובת החיסכון הפנסיוני שהונהגה במדינה עבור שכירים החל בשנת 2008 ועבור עצמאיים החל בשנת 2017. השני הוא חיסכון הנגזר מהכנסה מעבודה לאורך השנים והוא מנותב בדרך כלל לחיסכון באמצעות מכשירי השקעה בשוק ההון או בחשבונות הבנקים.

אם כן, לאורך עשרות שנים, אדם צובר סכום כסף משמעותי, מה שמצריך ניהול מדוקדק ושליטה פיננסית בסיסית. רבים מהחוסכים אינם מודעים לחשיבות הניהול השוטף של החסכונות והם עלולים להגיע למצב של כספים אבודים או חשבונות בנק רדומים.

הר הכסף – לטפס על ההר בקלות

באמצעות שירות הר הכסף יכול החוסך להבין מה גודל ה"הר" שעליו לטופס, אך מדובר במטאפורה בלבד והטיפוס במקרה זה הוא יעיל ומהיר במיוחד. השירות כולל הפקת דו"ח מפורט בלחיצת כפתור ובו החוסך יכול לוודא שאין רשומים על שמו חשבונות ופיקדונות שאינם פעילים או רדומים. מדובר בחשבונות וקופות שלא בוצעו בהן פעולות במשך 10 חודשים לפחות או שמועד הפירעון שלהם חלף והגוף המנהל לא הצליח לאתר את בעלי החיסכון. בנוסף, שירות הר הכסף מאתר חשבונות פנסיוניים שאינם פעילים.

ומה הסיכוי שיש לכם חשבון רדום?

מסתבר, על פי הנתונים, שבישראל ישנם מעל לחצי מיליון חשבונות ופיקדונות רדומים. איך זה יתכן? לרבים ההורים או הסבים פתחו אי שם חשבון חיסכון שכנראה ונשכח. כמו גם חוסכים אשר מתנהלים במספר רב של חשבונות ופיקדונות, ותוך כדי הניהול הפיננסי חשבון כזה או אחר "נשכח" לו. בתחום הפנסיוני הסיכוי שיש לכם חיסכון ששכחתם ממנו גבוה אף יותר. מספיק שעברתם בין עבודות או שהחלפתם סוכנות ביטוח או בית השקעות, כנראה שנשכחה אי שם איזו קופת גמל או קרן פנסיה הרשומה על שמכם.

כעת ברור מדוע הפקת הדו"ח באמצעות שירות הר הכסף עשוי להשתלם במיוחד. באמצעות השירות חוסכים רבים מגלים כספים הרשומים על שמם ולא ידעו לגביהם. באמצעות פנייה ליועץ או סוכן ביטוח וביחד עם הדו"ח האמור, ניתן לבצע בקלות וביעילות פעולות חשובות בתיק החיסכון כגון האחדה של קופות, פדיון של חיסכון והתאמה של מסלולי השקעה בהתאם לצרכים של החוסך.

איתור חשבונות ופיקדונות רדומים, ביטוחי חיים ומכשירי חיסכון פנסיוניים, את כל אלה תוכלו לראות בדו"ח של הר הכסף. אז למה אתם מחכים?

 

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן