איך תוזילו את ביטוח החיים שלכם?

ביטוח חיים הוא מוצר ביטוחי אשר נועד להבטיח את קיומו הכלכלי של התא המשפחתי בעת פטירה של המבוטח. במהלך חיינו מתרחשים אירועים לא צפויים, אשר עלולים להשפיע על כושר ההשתכרות שלנו, ולפגוע בצורה ניכרת בתא המשפחתי הקרוב. זאת הסיבה, שאנשים רבים בוחרים לרכוש לעצמם פוליסה. המאמר הזה יעסוק בדרכים שונות שתסייענה לכם להוזיל את עלויות ביטוח החיים שברשותכם.

 

ביטוח חיים – הגדילו את הכיסוי הביטוחי במסגרת המשכנתא אל מעבר לסף ההלואה 

אם בבעלותכם דירה שרכשתם תוך הסתייעות בהלוואה לדיור – משכנתא, סביר שנאלצתם לרכוש ביטוח משכנתא שנועד להבטיח את יתרת התשלומים של הבנק בהתקיים תרחישים שונים. אחד הרכיבים בביטוח המשכנתא הוא ביטוח חיים, שמטרתו להבטיח את החזר ההלוואה לבנק במקרה של פטירת אחד מבני הזוג הלווים. זאת, כדי לא להעמיס את נטל המשכנתא על לווה יחיד.

 

ביטוח החיים שנרכש במסגרת ביצוע המשכנתא נחשב לזול באופן יחסי. לכן, אחת הדרכים להוזיל את העלות הכוללת של ביטוח החיים שלכם תוך הבטחת כיסוי ביטוחי מקסימלי היא להגדיל את הכיסוי הביטוחי במסגרת המשכנתא, אף אל מעבר ליתרת סף ההלוואה שניתנה לכם.

איך תוזילו את ביטוח החיים שלכם?

ביחרו במסלול עתיר שארים במסגרת קרן הפנסיה

כאשר אתם חוסכים באמצעות מוצר חיסכון פנסיוני, אתם, למעשה, מבטיחים שלושה רכיבים מרכזיים: תשלום קצבה בעת הגעה לגיל הפרישה, ביטוח נכות (נקרא גם ביטוח אובדן כושר עבודה) וביטוח שארים, שנועד להבטיח תשלום קצבה ליקירכם שנותרו לאחר פטירתכם. החיסכון במסגרת ביטוח שארים נחשב לזול ביחס למוצרי ביטוח אחרים, ולכן בחירה במסלול עתיר שארים בקרן הפנסיה תאפשר לכם למקסם את הכיסוי הביטוחי שאתם מקבלים עבור התשלום החודשי.

 

כמו כן, הגדלה של תגמולי העובד המשולמים לקרן הפנסיה לשיעור של 7% מן השכר, יאפשר לכם לבטח שכר גדול יותר עבור יקירכם במקרה של פטירה.

ביטוח חיים

ביטוח חיים – בצעו דיפרנציאציה בין בני זוג מבוטחים

אם שני בני הזוג מבוטחים באמצעות ביטוח כזה אך ישנו פער משמעותי בתצורת ההשתכרות שלהם, הרי שיש מקום לשקול עדכונים בשיעורי ההפרשה לביטוח חיים. אם, למשל, בן זוג אחד משתכר באופן משמעותי מן הממוצע של ההכנסות למשק הבית, הרי שכדאי מאוד שיהיה מבוטח על מנת להבטיח את המשך קיום ההכנסה שלו למשק הבית. עם זאת, אם בן הזוג משתכר נמוך יותר באופן משמעותי מן הממוצע למשק הבית, הרי שהסכום המבוטח הינו נמוך יותר, ואין כל סיבה לשלם לחברת הביטוח כדי להבטיח את המשך ההכנסה, אם בן הזוג יוכל להמשיך ולהתקיים גם בלעדיה.

 

בידקו קיום ביטוח חיים קולקטיב מטעם מקום העבודה

במקומות עבודה רבים נהוג לרכוש עבור העובדים ביטוח חיים קולקטיב להבטחת בני משפחותיהם. במקרים רבים, מדובר בפוליסה זולה באופן משמעותי ממוצרי ביטוח אחרים, בין היתר בשל יכולת המיקוח של קבוצת מבוטחים גדולה ומאוגדת. בידקו האם במקום העבודה שלכם בוצעה התקשרות מול חברת ביטוח על מנת לרכוש מוצר ביטוח מסוג זה, ושקללו אותו בסל ביטוחי החיים שאתם רוכשים לתא המשפחתי.

 

עדכנו את הפוליסה לפוליסה עם פרמיה משתנה

מוצרי ביטוח, מטבעם, הינם מוצרים שבמקרים רבים עם השנים הופכים להיות פחות נחוצים למשק הבית. זאת משום שלעיתים קרובות  התא המשפחתי צובר נכסים לאורך הזמן, הילדים גדלים ומסוגלים לפרנס את עצמם בכוחות עצמם, ונטל התשלומים המשפחתי הולך וקטן. לכן, אם ברשותכם פוליסת ביטוח חיים עם פרמיה קבועה, שיקלו להמיר אותה בפוליסת ביטוח חיים עם פרמיה משתנה, מה שיאפשר לכם, לאורך שנים, להוזיל עלויות ולחסוך כסף רב.

 

ביטוח חיים – לסיכום

ביטוח כזה הוא מוצר שנועד להבטיח את קיומם של האנשים הקרובים לכם ביותר. קיימות לא מעט דרכים שבאמצעותן תוכלו להוזיל באופן משמעותי את עלויות הביטוח. התחילו מן המיפוי של מוצרי ביטוח החיים השונים שברשותכם, ובדקו האם מתקיים אחד או יותר מן התנאים שפורטו לעיל.

 

מידע נוסף על הר הכסף

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן